نخستین جشنواره تئاتر خیابانی«حدیث باران» در انزلی برگزار می‌شود

رحمان زاده از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی«حدیث باران» در انزلی خبرداد و گفت: جشنوراه مذکور در دو بخش اصلی و تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

«فرهاد رحمان زاده» با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی«حدیث باران» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این جشنوراه در راستای ارتقای تئاتر خیابانی ایران و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر با توجه به شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا برگزار می‌شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با بیان اینکه این جشنواره به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها و همزمان با ویژه مراسم شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و روز مقاومت برگزار می‌شود افزود: پاسداشت رشادت و ایثار سردار دل‌ها و شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و  مقاومت، تلاش برای حرکت در مسیر رشادت، ازجان گذشتگی و مردمی بودن مرد میدان، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از قابلیت هنر نمایش در حوزه‌های ارزشی و مذهبی، تقویتانگیزه همدلی و تقویت مشارکت اجتماعی و ایجاد مکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر در میان هنرمندان از اهداف برگزاری جشنواره است.

 

وی موضوعات مذهبی، دفاع مقدس، مقاومت، مدافعین حرم، سربازان وطن و ایثار شهادت را از موصوعات این جشنواره اعلام کرد و بیان داشت: جشنوراه مذکور در دو بخش اصلی و تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود که بخش اصلی به صورت رقابتی بوده و ۱۵ نمایش در این بخش پذیرفته می‌شود.

 

رحمان‌زاده با بیان اینکه به آثار راه یافته به بخش اصلی پنج میلیون ریال کمک هزینه شرکت در جشنواره پرداخت می‌شود اظهارکرد: جوایز آثار برنر به بخش کارگردانی، بازیگری و بخش ایده تا اجرا تعلق می‌گیرد.

 

وی بخش تئاتر کودک و نوجوان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این بخش با هدف حمایت از آثار نمایشی خلاق در تربیت نسل آینده و رشد و پرورش فرزندان اجرا می‌شود که نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب با موضوعات اعلام شده محور این بخش را تشکیل می‌دهد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی ۵ دی ماه را آخرین مهلت ارسال آثار خواند و اذعان کرد: ۷ دی زمان اعلام نمایش برگزیده برای شرکت در بخش مسابقه بوده و این جشنواره طی دو روز پنج شنبه(۹ دی ) و جمعه (۱۰ دی) در انزلی برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۱۳۴۴۵۵۵۲۰۰ دبیرخانه جشنواره و یا شماره ۰۹۱۱۷۲۰۸۹۵۴ علیرضا شکورپور تماس حاصل کنند.

کد خبر 1124282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha