شهیدی گمنامی که پس از ۳۳ سال تشخیص هویت شد

هویت شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، پیکر مطهر شهید «محمد نوری زاده» از شهدای دوران دفاع مقدس، پس از گذشت 33 سال از شهادتش شناسایی شد.

 

پیکر مطهر شهید محمد نوری‌زاده اردیبهشت ۱۳۹۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد  به عنوان شهید گمنام دفن شد.

 

شهید سرباز وظیفه نوری‌زاده متولد ۱۳۴۷ در تبریز و جمعی گردان ۱۷۵ تیپ ۴۰ سراب استان آذربایجان‌شرقی بود که ۲۱ تیر ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسید.

 

پیکر شهید نوری ‌زاده سال ۱۳۹۲ توسط کمیته جستجوی مفقودین به وطن بازگشت؛ اما ازآنجاکه فاقد مدارک شناسایی بود به همراه یک شهید دیگر به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد به خاک سپرده شد.

 

مراسم استقبال از خانواده این شهید والامقام امروز( ۱۶ آذرماه)  با حضور مسئولان استان لرستان و مردم شهیدپرور خرم‌آباد در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر۸۴ پیاده لرستان با اشاره به مشخص شدن هویت یکی از شهدای گمنام در استان لرستان، اظهارداشت: طی روزهای اخیر هویت شهید «محمد نوری زاده» که در دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد دفن شده بود، از طریف دی ان ای شناسایی شد.

 

امیر مراد خوش کنار با بیان اینکه این شهید گرانقدر از جمله شهدای مفقودالاثر شهر تبریز بود که پیکر مطهرش طی روزهای  اخیر با آزمایش دی ان ای شناسایی شده است گفت: شهید نوری زاده در زمان شهادت متاهل و دارای یک دختر سه ماه بود که دخترشان اکنون 33سال سن دارد.

 

خانواده شهید نوری زاده بعد از 33 سال امروز برای نخستین بار بر مزار شهید حاضر شدند.

 

خانواده شهید امروز به مناسبت روز دانشجو برای نخستین بار، به زیارت مزار شهیدشان نائل شدند و مراسم بزرگداشت شهید دفاع مقدس «محمد نوری زاده » با حضور مسئولان، دانشجویان و خانواده این شهید حماسه آفرین، در دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار شد.

کد خبر 1124299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha