شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی از اهداف برگزاری مسابقات قرآن مدها متان است

احسانی گفت: شناسایی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی استان همدان از اهداف برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است و اگر این فرهنگ ناب در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: هر چه کار قرآنی مردمی تر شود به همان میزان موفق تر خواهیم بود و فرهنگ قرآنی در جامعه توسعه و ترویج پیدا می کند.

 

احسانی  ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیتهای قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم ، کشف استعدادهای قرآنی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی به شمار می روند.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت شرکت در پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان به سامانه بچه‌های مسجد مراجعه کنند ، مهلت شرکت و  ارسال آثار  تا ۳۰ آذر  ۱۴۰۰ اعلام شده است.

 

بخش های ویژه این جشنواره شامل، جلسات سنتی قرآن کریم ،  در این بخش قاریان و مرتلان قرآنی، جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل با حداقل 7 نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند و گزارش جلسات خود را در رواق نور، بخش جلسات سنتی ثبت نمایند.


 همچنین ، کودکان زیر 7 سال  شرکت کننده در جلسات سنتی فوق می توانند با ارسال  اثر اجرای زنده و کوتاه  خود در جلسه سنتی قرآن در این بخش شرکت نمایند. استعداد های برتر در ویژه برنامه های قرآنی مجازی و حضوری، دعوت شده و از محتواها و برنامه هایی که به  منظور رشد و  پرورش ایشان در نظر گرفته شده است بهره مند می گردند.

کد خبر 1124306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha