آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، از پژوهشگران برتر دانشگاه، با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان قم، «محمدرضا قدیر» امروز سه شنبه (۱۶ آذر) در این مراسم گفت: پژوهش امر بسیار مهم و اساسی در دانشگاه علوم پزشکی قم است که همواره بر آن تأکیدداریم.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: باوجود کرونا، اما در حوزه پژوهش شاهد ارتقا خوبی هستیم که نتیجه آن تلاش‌ها تبدیل‌شدن دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه پژوهش از تیپ سه به تیپ دو است.


وی تأکید کرد: پژوهش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است که چندین برابر بازدهی خواهد داشت و پژوهش نیز فقط مخصوص یک معاونت پژوهشی نیست، بلکه باید امر پژوهش در تمامی ارکان دانشگاه، ظهور و بروز داشته باشد.
 

قدیر بابیان اینکه پژوهش محوری باید سرلوحه تمامی امور باشد گفت: کارنامه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم در کرونا بسیار پربار بوده و مقالات علمی متعددی ارزیابی‌شده است.
 

«احسان شریفی پور» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آیین گفت: در امر پژوهش اقدامات بسیاری در دانشگاه علوم پزشکی قم انجام‌شده است که ارتقا تیپ دانشگاه، تأسیس و جذب دانشجوی دکترای پژوهش محور برای نخستین بار، راه‌اندازی پردیس فناوری سلامت، افزایش واحدهای فناور مستقر در دانشگاه، توسعه مقالات و... ازجمله آن‌ها بوده است.
 

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی قم، 25 طرح فناورانه به همراه 87 محصول واحدهای فناور در کنار شش شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و در موضوع ارتقا مقالات علمی نیز توانسته‌ایم با افزایش مقالات و انتشار در مجله‌های بین‌المللی شاهد رشد قابل قبولی باشیم.
 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته، توجه به بخش صنایع بود و پژوهش را به حوزه صنعت بردیم که در این رابطه قراردادهای متعددی با حوزه صنعت بسته شد و دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه نیز فعال شد.
 

شریفی پور گفت: نگاه ما بر این است که باید پژوهش‌های گره‌گشا در دستور کار باشد و بتوانیم با رفع مشکلات کشور و استان در خدمات‌رسانی به جامعه گام برداریم.
 

همچنین دکتر روحانی مدیر صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم نیز در این جلسه از آمادگی این صندوق برای همکاری و خدمات‌رسانی به پژوهشگران خبر داد.


در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر سال 1400 دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شد.

کد خبر 1124314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha