روز دانشجو، یکی از نقاط کلیدی در تاریخ ایران معاصر است

ناصحی گفت:روز دانشجو، یکی از نقاط کلیدی در تاریخ ایران معاصر است؛ جریان دانشجویی با تکیه بر روحیه جوانی، عدالت‌طلبی و اعتلاء و دانشی بودن، به جریانی اثرگذار در تاریخ ایران، قبل و پس از انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی ناصحی» در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو، اظهارکرد: این روز یکی از نقاط کلیدی در تاریخ ایران معاصر است؛ جریان دانشجویی با تکیه بر روحیه جوانی، عدالت‌طلبی و اعتلاء و دانشی بودن، به جریانی اثرگذار در تاریخ ایران، قبل و پس از انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه بسیاری از حرکت‌هایی که در حوزه پیروزی انقلاب اسلامی و روشنگری مردم اتفاق افتاده، برخاسته از جریان دانشجویی است، گفت: جریان دانشجویی در مشهد هم از این موضوع مستثناء نیست و دو دانشگاه مادر در این شهر، یعنی دانشگاه فردوسی و آزاد اسلامی را داریم که تعداد قابل توجهی دانشجو دارد.

 

ناصحی با اشاره به اثرگذاری چشمگیر محیط دانشگاه و روحیه دانشجو در جامعه، افزود: دانشجویان، عناصر پیشرو و نخبگان علمی شهر هستند که فرصت بی‌بدیلی را برای مدیریت شهری به منظور هماهنگی و همکاری با دانشگاه‌ها و دانشجوان به منظور پیگیری اهداف مدیریت شهری ایجاد کرده است.

 

وی تصریح کرد: بخش عمده‌‎ای از اعضای شورای ششم شهر مشهد با بدنه دانشگاهی مرتبط بوده و شخصیت‌های علمی هستند و لذا نگاه بسیار مثبتی به جریان دانشجویی و دانشگاه‌ها دارند.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد برگزاری نشست اخیر کمیسیون‌ فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق بارز این ادعا دانست و گفت: شورای ششم و مدیریت شهری برخاسته از این شورا، به سمت دانشجویان نخبه و جریان‌های دانشجویی فعال در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، علمی، مدیریت شهری و خدمات شهری دست نیاز دراز می‌کند تا در سایه این تعامل بتوانیم شرایط زیست بهتری را برای مردم به ارمغان آوریم.

 

ناصحی با بیان اینکه اگر فعالیت‌های مدیریت شهری، عالمانه و با اتکاء به دانش باشد، بی‌شک آثار بسیار مثبتی را در زندگی مردم برجای خواهد گذاشت، افزود: به منظور تحقق این مهم، در کارگروه‌های تخصصی که ذیل کمیسیون‌های مختلف شورای شهر تعریف شده، از نظرات تخصصی و کارشناسی دانشگاهیان، اهم از اساتید و دانشجویان بهره می‌گیریم.

 

وی ادامه‌داد: در آینده تلاش می‌کنیم که مسائل شهری را با دانشگاه در میان بگذاریم و در قالب حمایت از پایان‌نامه و پروژه‌های تحقیقاتی-پژوهشی از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان استفاده بهینه کنیم چراکه تحرک و پویایی جریان دانشجویی، جامعه را به حرکت وادار می‌کند.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت: از دانشجویان صاحب ایده در مدیریت شهری دعوت می‌کنیم که ایده‌های خود را ارائه نمایند و در صورت طی شدن مراحل و تشریفات قانونی، توسط خود آنها اجرا خواهد شد.

 

وی از مکلف شدن مرکز پژوهش‌های شورای شهر به احصاء پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده خبرداد و اظهارکرد: میزان تطابق این پروژه‌ها با شرایط روز و امکان اجرایی شدن آنها باید بررسی و سپس به شهرداری ارائه شود و پیگیر اجرایی شدن آنها باشند.

کد خبر 1124347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha