مباحث اخلاقی و تربیتی در خانواده هاضروری است

فلاح لاله زاری با تأکید برتوجه به مباحث تربیتی و اخلاقی در خانواده ها گفت: متاسفانه در خانواده ها به مسایل رفتاری، اخلاقی و تربیتی توجه لازم همانند مسایل مادی نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« فرشید فلاح لاله زاری» در آغازکارگاه نمازویژه مادران و همسران پرسنل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه نکردن به مباحث تربیتی و اخلاقی در خانواده را یک نقص فرهنگی عنوان کردوگفت:در حالی که برای برخی از مسائل ساده از جمله خریدن کالا و مباحث روزه مره بسیار مشورت می کنیم در خصوص مسائل فرهنگی، اخلاقی و تربیتی فرزندان خود مشورت و همفکری صورت نمی گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان برخی از مسائل اخلاقی و تربیتی نظیر اخلاق، انسانیت، وفای به عهد و ... تصریح کرد: لازم است خانواده ها در خصوص این مسائل نیز برای ترویج بین فرزندان و اعضای خانواده تلاش و فعالیت بیشتری کنند.

 

وی برگزاری این کارگاه آموزشی را با هدف ارائه آموزش در کسب برخی از مهارتها در خصوص نماز و قرآن دانست و افزود: از مباحث این کارگاه دو روزه باید برای انتقال به فرزندان در جهت تربیت صحیح و ارتقای مباحث اخلاقی نهایت استفاده را کرد.

 

حجت الاسلام «سیدعلی موسوی» نیز دراین مراسم به اجرای طرح ملی «شهر من، شهر نماز»اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگاه نیز در قالب طرح کشوری در استان سمنان اجرایی شده است.

 

دبیر شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در مرحله اول شش استان کشور از جمله سمنان میزبان اجرای این طرح ملی است گفت: شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی را برای آموزش نماز و قرآن پیش بینی کرده است.

 

وی، به نقش مادران در خانواده و امر خطیر فرزندان اشاره کرد و افزود: در این دوره تلاش می شود مباحث و مطالب لازم برای انتقال به فرزندان و خانواده به بانوان شرکت کننده آموزش داده شود.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: آموزش برخی مهارتها در خصوص نماز و قرآن به مادران و گروه هدف از اهداف این برنامه ها است.

 

این کارگاه توسط شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شده است.

 

در این دوره آموزشی دو روزه که با شرکت جمعی از مادران و همسران در سالن حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شده است استاد فاضلی، مباحثی در خصوص اهمیت نماز و لزوم توجه به ترویج فرهنگ نماز در خانواده ها و آموزش فرزندان ارائه کرد.

کد خبر 1124393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha