فرماندار و کتابداران برتر شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل شدند

جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان آستانه اشرفیه با تجلیل از فرماندار، کتابداران و چند عضو انجمن این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، «پریسا کرمی» در جلسه انجمن کتابخانه هیا عمومی آستانه اشرفیه که به منظور بررسی فعالیت های انجام شده در حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه و رفع نیازمندی ها و مشکلات در این مجموعه برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو، این قشر فرهیخته را نیروهایی خلاق و پیشرو در حفظ و صیانت از ارزش ها و دستاوردهای به‌دست آمده در تاریخ ایران اسلامی برشمرد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به کسب عنوان انجمن کتابخانه های برتر استان گیلان توسط فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در بیست و نهمین دوره هفته کتاب و مراسم تجلیل از مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان، یکی از مهمترین محورهای این انتخاب را نگاه فرهنگی مسئولین شهرستان به مقوله فرهنگ مطالعه و حمایت از کتابخانه های عمومی عنوان کرد.


وی همچنین آستانه اشرفیه را دارای ظرفیت های بسیار فراوانی در برگزاری محافل و نشست های فرهنگی در مناسبت های مختلف تقویمی عنوان کرد و از برگزاری ویژه برنامه استانی در این شهرستان در آینده نزدیک خبرداد.

 

کرمی با دعوت از خیرین و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی جهت حضور و حمایت از کتابخانه های عمومی اظهار امیدواری کرد که شاهد پویایی بیش از پیش این مجموعه باشیم.

 

 

* رونق کتابخانه ها را در گرو توجه همه نخبگان جامعه به این مراکز است

«حمید رضایی» نیز در ادامه این جلسه کسب علم و دانش را موجب توانایی و فضیلت انسان برشمرد و با بیان اینکه فراگیری علم و دانش در همه فرهنگ ها و تمدن ها به عنوان ارزش برای افراد شناخته می شود، به محیط سالم کتابخانه های عمومی برای دستیابی به این مهم اشاره و همگان را برای حضور و استفاده از این فرصت مهم دعوت کرد.


فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه این نشست، رونق کتابخانه ها را در گرو توجه همه نخبگان جامعه به این مراکز دانست و بر ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی در شهرستان با محوریت کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت نویسندگان، محققین و اندیشمندان بزرگ آستانه اشرفیه تاکید کرد.


وی ایجاد فضاهای مناسب برای توسعه کتابخانه ها، بروزرسانی منابع کتابخانه ها، اختصاص اعتبارات عمرانی و تجهیز این مراکز را از دیگر الزامات توسعه امر مطالعه در شهرستان عنوان کرد.


فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در پایان استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و فراگیری بیماری کرونا را فرصت مناسبی برای توسعه این شبکه ها و استفاده از ظرفیت های مثبت آن مانند ایجاد شبکه اجتماعی شاد، شبکه های اجتماعی کتابخانه ها و دیگر بسترهای آموزشی دانست.


گفتنی است، در ادامه این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن تجلیل از حمید رضایی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه بعنوان انجمن برگزیده استان گیلان از چند عضو انجمن و کتابدار این شهرستان تقدیر کرد.

 

کد خبر 1124406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha