تلاش شورای اسلامی شهر شیراز برای حفظ مرکز فرهنگی هنری شماره یک شیراز

ترابی گفت: مصوبات قبلی در خصوص تخریب بنای مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شیراز مجددا در نشستی با حضور اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بررسی خواهد شد و برای ادامه فعالیت آن تلاش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعلی ترابی»، امروز (سه شنبه 16 آذر) در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: برای جلوگیری از تخریب مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شیراز اصلاح یا ابطال مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز ضروری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بنای مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شیراز، نوستالژی شهری است و مصوبات قبلی در خصوص تخریب این مرکز مجددا در نشستی با حضور اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بررسی خواهد شد و برای ادامه فعالیت آن تلاش می شود.

وی اضافه کرد: در این نشست در خصوص وضعیت مرکز فرهنگی هنری شماره 2 شیراز و اختصاص زمین و بنای مناسب نیز تبادل ‌نظر و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

خاطر نشان می شود، مرکز فرهنگی شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در چهار راه حافظیه و درون محوطه باغ ملی قرار دارد و بیش از نیم ‌قرن سابقه فعالیت دارد و پیش از این جلسه‌ های متعددی با استاندار وقت، نماینده ولی ‌فقیه در استان فارس، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداران برای پیگیری وضعیت آن برگزار شده تا با تلاش، رایزنی و مساعدت سایر دستگاه ‌های مرتبط با امور شهرسازی، بنای قدیمی‌ ترین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جنوب کشور در شیراز که مدعی شهر دوستدار کودک و پایتخت کتاب ایران است، حفظ شود.

کد خبر 1124408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha