دانشجویان تاریخ سازان انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام سیبویه گفت: دانشجویان به عنوان تاریخ سازان انقلاب اسلامی در تک تک لحظات، سختی و خوشی انقلاب اسلامی، همراه و مطالب گر بودند و ظرفیت کم نظیر و بی نظیری هستند که باید به آنها توجه شود.

به گزارس خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «احمد سیبویه» در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان به عنوان تاریخ سازان انقلاب اسلامی در تک تک لحظات، سختی و خوشی انقلاب اسلامی، همراه و مطالب گر بودند و دانشجویان ظرفیت کم نظیر و بی نظیری هستند که باید به آنها توجه شود.

 

مدیر مدارس علمیه ولایت افزود: فضای دانشگاههای ما دارای ویژگی هایی است که کمتر می توان در دیگر جاها دید و تنها جایی که قابل مقایسه است با فضای قبلی دانشجویی است لذا توجه به ظرفیت های بزرگ دانشجو باید بیشتر باشد و آن چیزی که الان هست با آن چیزی که از فضای دانشجویی انتظار می رود کمتر است.

 

وی با بیان اینکه انتظار داریم فضای دانشجویی در عرصه های مختلف خود مولد علم باشد؛ گفت: هر جایی که ایرانی ها قدم گذاشتند به واسطه همت، تلاش و باوری که به خود داشتند، موفق عمل کردند.

 

حجت الاسلام سیبویه در ادامه با اشاره به بحث ظرفیت خبرنگار و خبرگزاری ها در جامعه گفت: رسانه ها نقش مهمی در زمینه های مختلف در جامعه ایفا می کنند به ویژه  وقتی با ویژگی های دانشجویی جمع می شود این ظرفیت بالا است و نباید دست کم گرفت.

 

وی افزود: شما خبرنگاران می توانید اتفاقاتی در دنیا رقم بزنید که کمتر کسی می تواند این کار را انجام دهد، بسیاری از اتفاقات، جنگ های بزرگ و صلح های مختلف به واسطه انتشار یک خبر بوده است و این نشان دهنده اهمیت رسانه است که باید از این طرفیت استفاده و اهداف بزرگ ایرانی و اسلامی را به مردم منتقل کرد.

 

مدیر مدارس علمیه ولایت با بیان اینکه رسانه ها باید مسائل روز مردم را شناسایی و با اولویت بندی،  اخبار خود را تهیه کنند؛ اظهار کرد: در کشور ما پروژه هایی اجرا می شود که بر اساس منابع مالی و پیش آمده تنظیم می شود در حالی که این روش اشتباه است ابتدا باید نیازها اولویت بندی شود و بر اساس آن اجرا شود.

 

وی با تاکید بر ایجاد اتاق فکر و هیئت علمی بزرگ توسط خبرنگاران به ویژه آنهای که در فضای علمی هستند؛ بیان کرد: در اتاق فکر رسانه ها باید مسائل و اتفاقات روز جامعه و در زمینه هایی که دشمن نسبت به آن هجمه بیشتری وارد می کند، شناسایی و تولید محتوا را به سمت آن وقایع هدایت کنند؛ در واقع رسانه باید به واسطه نگاه عدالت خواهی و مطالب گری اتفاقات را بسازد و فضا و مسیر را به سمت اهداف جمهوری اسلامی هدایت کند و مسئولین را وادار کند در این مسیر حرکت کنند.

 

حجت الاسلام سبیویه با بیان اینکه خبر باید با ظرائف و لطایف هنری همراه شود؛ گفت: اگر مطلب به زبان هنری به مردم نرسد و با با کج سلیقگی همراه شود آن هدف منتقل نمی شود لذا باید خبرهای مهم با محتوای درست و ظاهر زیبا تنظیم و به مردم تحویل دهید

 

وی اظهار کرد: امیددادن به مردم بسیار اهمیت دارد، در جامعه امروزی دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است. همه افرادی که در فضاهای اجرایی فعالیت کردن می دانند کار اجرایی زمانبر است و اگر می خواهد در جامعه تاثیرگذار باشد سالها زمان می برد تا به نتیجه دلخواه برسد و این زمان طولانی را به کمک فضای رسانه ای و خبری می توان مدیریت کرد و این یکی از مهمترین اهدافی است که رسانه ها می توانند دنبال کنند.

کد خبر 1124420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha