عدالت خواهی مهمترین ویژگی تشکل‌های دانشجویی است

هاشم زاده اظهار کرد: عدالت خواهی که منجر به جلوگیری از فساد در مجموعه ها و دستگاه های مختلف شود، شاخص اصلی دانشجو محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع نقش تشکل های دانشجویی و کارکرد رسانه ای در مبارزه با فساد و با حضور مهدی هاشم زاده، معاون مطالبه گری و گفتمان سازی سیاسی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ به روی آنتن رفت.

مهدی هاشم زاده از نقش مهم تشکل های دانشجویی در مبارزه با فساد گفت و بیان کرد: دانشجو عدالت خواه و آرمان خواه است و مجموعه تشکل های دانشجویی رسالت جلوگیری از ایجاد فساد با مطالبه گری را دارند و اساسا شرایط ایجاد جنبش های دانشجویی، هویت و ماموریت آن ها و عدم ایجاد فساد و مبارزه با افرادی است که فساد می کنند.

وی عدالت خواهی را مهم ترین ویژگی تشکل های دانشجویی دانست و اظهار کرد: عدالت خواهی که منجر به جلوگیری از فساد در مجموعه ها و دستگاه های مختلف شود، شاخص اصلی دانشجو محسوب می شود.

معاون مطالبه گری و گفتمان سازی سیاسی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در اجرای عدالت نمره خوبی را به دست نیاورده ایم، بیان کرد: تشکل های دانشجویی در وهله نخست به دنبال گسترش عدالت در نظام حکمرانی است. اساسا عدالت خواهی برای جلوگیری از ایجاد فساد و محقق شدن عدالت در سطوح مختلف کارکرد اصلی تشکل های دانشجویی است.

وی از ورود تشکل ها و جنبش های دانشجویی به مسائل مختلف در عرصه های گوناگون کشور و مطالبه گری آن ها تا حصول نتیجه گفت و عنوان کرد: در ماجرای هفت تپه نقش تشکل های دانشجویی را به وضوح می بینیم. همچنین با مسائل مرتبط با خصوصی سازی و فسادهایی که در این زمینه به وجود آمده است نقش تشکل های قابل مشاهده است.

هاشم زاده در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه نه تنها در عرصه مبارزه با فساد و تحقق عدالت، بلکه در تمام عرصه ها کارنامه تشکل های دانشجویی قابل قبول است، گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یکی از مهم ترین تشکل های دانشجویی در تمام عرصه های مبارزه با فساد پیشگام بوده است.

وی با تصریح بر اینکه آنچه باعث فساد می شود این است که عدالت به عنوان یک ارزش مطلق جایگاه خود را پیدا نکرده است، عنوان کرد: تحقق عدالت یک موضوع دفعی و پروژه ای نیست که توسط حاکمیت برنامه ریزی شود و رقم بخورد. شکل گیری عدالت اصطلاحا باید در ساختار مردم سالاری دینی رقم بخورد و اتفاق بیافتد.

معاون مطالبه گری و گفتمان سازی سیاسی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ بیان کرد: عدالت باید به دست خود مردم محقق شود؛ تشکل های دانشجویی از بدنه مردم محسوب می شوند و قاعدتا برای تحقق این ارزش مطلق تللاش می کنیم و در این راستا جلوگیری از اقدامات فسادزا و در حقیقت پیشگیری در این امر را وظیفه خود می دانیم. انتصابات خویشاوندان در مناصب دولتی و بر هم زدن حیاط خلوت یقه سفیدها از اقداماتی است که تشکل های دانشجویی انجام می دهند.

کد خبر 1124421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha