برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی در خصوص رشد  اقتصاد و روابط بین الملل پیش بینی شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی در خصوص معیشت مردم، اقتصاد و روابط بین الملل پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با روز دانشجو آئین گرامیداشت این روز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و با حضور مهدی حیدری، فرماندار، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند، حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه رودهن، ذوالفقاری، بخشدار رودهن و جمعی از مسئولان و دانشجویان در سالن اجتماعات مجتمع دانشگاهی آزاد اسلامی واحد رودهن حضور داشتند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو، طی سخنانی با بررسی حوادث ۱۶ آذر ۱۳۳۲ که منجر به شهادت چند تن از دانشجویان شد، گفت: دولت وقت به دنبال ملی شدن صنعت نفت و آمریکا به دنبال تسلط بر کشور بود، اما دانشگاه به عنوان یک سنگر، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد که موجب شد خون چندین دانشجو بر زمین دانشکده فنی دانشگاه تهران ریخته شد، از سال‌ها قبل آمریکا علیه ایران اقدامات خصمانه داشت و این اقدامات تاکنون تداوم یافته است، اما دانشجویان همواره در استکبار ستیزی پرچمدار بودند و به رسالت خود در این خصوص عمل کردند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور سپس با تشریح اوضاع کشور گفت: در سنوات گذشته خسارات متعددی به کشور وارد شد و تحرک و پویایی فعلی وجود نداشت و رکود بر کشور حاکم بود، اما در حال حاضر این تلاش‌ها و پیگیری‌ها چه در بحث واردات واکسن و چه در خصوص دیگر مسائل از قبیل فروش نفت مؤثر واقع شده است و نیز برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی داریم که تحولات خوبی در معیشت مردم، اقتصاد و روابط بین الملل ایجاد خواهد کرد.

حسینی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان در خصوص برنامه دولت برای حل مشکلات جوانان و اشتغال گفت: فعالیت دولت در این خصوص آغاز و با تشکیل کارگروه شورای اشتغال تقسیم کار انجام شده است، موضوع اشتغال نباید صرفاً به کار اداری ختم شود و دانشجویان باید به دنبال کار آفرینی باشند و دولت هم در راستای اعطای تسهیلات کمک خواهد کرد.

وی در خصوص سوالی مبنی بر تورم موجود در کشور گفت: بیشترین مشکل ناشی از تورم و عدم همخوانی درآمد و هزینه است، در بودجه‌ای که هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد، این موضوعات به دقت در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی شرایط بهتری رقم خواهد خورد، کار اصلی دولت از سال آینده و با بودجه‌ای که توسط این دولت طراحی شده، آغاز می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص مذاکرات با کشورهای غربی در خصوص برجام نیز گفت: تیم مذاکره کننده با برنامه، تخصص‌های گوناگون و اختیارات کامل در این مذاکرات حضور دارند، ما باید کشور را اداره کنیم و نمی‌توانیم کشور را معطل مذاکرات بگذاریم، کارها با جدیت پیگیری خواهد شد، نباید با موضع ضعف در مذاکرات ورود کنیم، ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم نتیجه بهتری نسبت به گذشته حاصل شود.

وی گفت: غربی‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران انسجام یافته و همه کنار هم هستند و دوگانگی وجود ندارد، این بازه زمانی فرصتی استثنایی برای خدمت به مردم است.

عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان از رونمایی سند تحول دولت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این سند محورهای فعالیت مشخص است و برنامه‌ها جمع بندی شده و دانشجویان باید به این سند اشراف داشته و از هر دستگاه برای تحقق موضوعات مطالبه گری کنند و مطالبه به حق داشته باشند.

کد خبر 1124430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha