سلیقه‌‌گرایی داخلی و استعمار خارجی از موانع رسیدن به آرمان‌ها است

آیت الله عبادی با بیان اینکه اذان دانشجویان ایران اسلامی فریاد بر سر آمریکا است، گفت: سلیقه‌های فردی و گروهی در داخل و سلطه و استعمار در خارج از موانع رسیدن به آرمان‌ها است که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۶ آذر) در دیدار با جمعی از نمایندگان دانشجویان دانشگاه های بیرجند به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار کرد: آرمان های کارآمد و مطلوبی در انقلاب اسلامی داریم اما با آن فاصله داریم که علت آن را باید پیدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق هر امری به دو اصل متکی است که شامل وجود مقتضی و عدم مانع می‌شود، گفت: در جامعه ما مقتضی وجود دارد اما به دلیل وجود مانع‌های زیاد به رسیدن اسلام ناب مشکلاتی وجود دارد و مانعی که بیش از همه در تاریخ و دوران معاصر بوده، عبارت است از سلیقه‌های فردی و گروهی در داخل و سلطه و استعمار در خارج که هر وقت توانستیم این موانع را در این دو بخش برطرف کنیم به همه آرمان‌ها خواهیم رسید.

 

وی ادامه داد: مقدمه برای رسیدن به این حقیقت دو چیز است، اول توجه و شناخت به انسان و دیگری به اسلام و این دو با هم تلفیق هستند چون وجود انسان که مخلوق محبوب خدا است در عالم تکوین و دین محبوب و خدا در عالم تشریع است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه خداوند چون بنده خود را دوست دارد به ظلم و نفاق و شرکش راضی نیست، تصریح کرد: امنیت برای انسان در اسلام در این حد است که اگر کسی آسیبی به آن وارد کرد باید دیه پرداخت شود که اگر آسیب مقداری بیشتر و به عنوان مثال اگر چشم کسی کور شود، دیه کامل دارد و حتی برای مو سر هم در اسلام دیه در نظر گرفته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تأکید کرد: انسان باید در امنیت باشد تا بتواند آزاد حرف بزند، آزاد فکر کند و آزاد رفتار کند، این فقط مربوط به بُعد فیزیکی است، حتی اگر با حرفش یا عملش یا کنایه‌اش قلب کسی آزرده شود، تعبیر شده که بیت الله و خانه کعبه را خراب کرده است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه مانعی که باید برطرف شود استبدادهای حزبی و گروهی داخلی است که منافع خود را بر اسلام ترجیح می دهند و چه استعمارهای خاجی و نوکرمعابی برای بیگانه، افزود: اما در روز ۱۶ آذر که محمدرضا شاه نوکرمعاب پذیرای دشمن‌ترین دشمنان بود، دانشجویانی که آزاد می اندیشند در مقابل این استعمار بیرونی و استبداد داخلی ایستادند و شهید شدند و این یک میزان شد برای جلوداری دشمن خارجی و زمینه انقلاب اسلامی را فراهم کرد، سالها است که می‌گویند جمهوری اسلامی کارش تمام است، اما آن که کارش تمام است استبداد غرب است که بعد از شوروی کمونیسم در حال جان کندن هستند.

 

امام جمعه بیرجند یان کرد: در حالی که غرب از همه گزینه‌های روی میزشان، از حمله نظامی، نفوذ و جنگ نرم و جنگ اقتصادی هموراه در دستورکارشان بوده اما پایان همه اینها شکست می‌خوردند، ما با مقاومت باید مانع را برطرف کنیم تا تحقق آرمان صورت بگیرد، وجود شما دانشجویان و خانواده های شهدا از جمله نمونه های اقتضائات انقلاب اسلامی است.

 

به گفته وی، آنهایی که می گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود، امروز خودشان نیستند، در روزنامه ای چند وقت پیش نوشته شده بود که در آماری که یکی از کشورهای غربی گرفته بود گفته بود به ظاهر مردم ایران نگاه نکنید در باطن ۹۵ درصد مردم پشت انقلاب اسلامی ایستاده اند، شاید برخی در ظاهر به گونه ای دیگر رفتار کنند اما باطن آنها همان آرمان انقلاب اسلامی است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه برای تحقق آرمان‌های خودمان همین راهی را که آمده‌ایم و بسیار هم سخت بود و مشکلاتی داشت باید پرقدرت ادامه دهیم، گفت: غرب به کشوری اجازه استقلال نمی دهد اما امروز  به نصفه راه آمده ایم، از امروز نیاز به دولت اسلامی داریم که سلیقه شخصی خود را مد نظر قرار نگیرد و مسائل اسلامی را مد نظر قرار دهد، دولتی که عناصرش خود دزد و ویژه خوار هستند مردم را هم دزد می کنند، در حالی که مردم دزدی را نمی خواهند، مردم کشور ایران در ذاتشان اسلام و امانت است، اما برخی ها در یک شرایطی قرار می گیرد که مجبور به دزدی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اسلامی شدن سلسله مراتب دارد، تصریح کرد: دولت اسلامی مقدمه جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی و آن وقت است که تمدن‌ساز خواهیم بود و ما راه سختی را آمده‌ایم که موفق هم آمده‌ایم و پشتوانه الهی بوده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: دین اسلام برای کوچکترین آسیب به بدن انسان حکم دارد اما اروپای وحشی و این فرهنگ و سیاست غلط غرب، بیوگرافی اینها و آنچه مستندات مدعی است ۶۰ تا ۸۰ میلیون سرخ پوست بومی را برای ساختن ایالات متحده آمریکا کشته‌اند و از همه هم طلبکار هستند.

 

وی در ادامه افزود: در زمان استبداد شاهان قاجار سپر پادشاه در هنگامی که به داخل شهر می رفتند کودک پنج ساله بوده که جلوی آنها می نشست چرا که مطمئن بود در بین مردم ایران کسی که به سمت یک کودک تیراندازی کند، نیست، اما حالا فرهنگ بیگانه کاری کرده که کودک کشی و زن کشی در جهان باب شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که این وحشی های غربی در دنیا باشند هیچ جای دنیا درست نمی شود، مشکل ما آنها هستند و مبارزه اصلی ما با آنهاست، از غرب آسیا بگیر تا شرق آسیا، در اروپا، آفریقا ناامنی و جنگ ایجاد می کنند، جنگ جهانی اول و دوم را  اروپایی ها بودند که ایجاد کردند، جنگ هشت ساله را اروپایی ها از صدام حمایت کردند، داعش و القاعده را غیر از اروپا و آمریکا چه کسی ایجاد کرد؟

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت نفس پیروزی می‌کشد و به همان نسبت غرب نفس آخرش را می‌کشد، تأکید کرد: اما کمک می‌خواهد، تحلیل‌گران سیاسی های خودشان نیز این را می گویند که کار آمریکا تمام است، خبرنگار از ترامپ می پرسد در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت خواهید کرد او می گوید تا سه سال دیگر آمریکایی نیست.

 

به گفته وی نیروی مقاومت با محبوبیتی که در سطح جهان میان مردم پیدا می کند سبب صدور انقلاب اسلامی می شود، پیاده روی ۲۰ میلیونی اربعین پیام عدالت است.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: تا این مکتب غربی باشد این ظلم‌ها هست، اما یک میوه شیرین از این تلخی‌ها چیده می شود و آن این است که مردم جهان از این سیاستها بیزار شده‌اند، پس همان گونه که امام (ره) فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا به عنوان پرچمدار ظلم، ستم و کفر بزنید، دست آنها کوتاه شود ما مشکلی نداریم، شما دانشجویان موذن هستنید و اذان خود را اینگونه سر دهید.

 

 

 

 

کد خبر 1124456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha