دانشجو باید روحیه ای مطالبه گر از دولت و حاکمیت داشته باشد

میر غضنفری با بیان اینکه دانشجو باید روحیه مطالبه گری از دولت و حاکمیت داشته باشد گفت: دولت وظیفه دارد در کنار خواست و مطالبات منطقی و منطبق با واقیت های دانشجویان سر تعظیم فرود و واقعیت های کشور را ببیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید اسماعیل میرغضنفری» امروز (سه شنبه ، 16 آذر) با تبریک روز دانشجو و اشاره به وقایع پس از کودتای 28 مرداد در دهه 30 و تفکرات غالب آنزمان، گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب دانشجو باید سیاسی و نه سیاست زده باشد. سیاسی بودن بخشی از تدبیر ما در امور و آگاهی و تسلط به دانش روز بشمار می رود و این دانش می تواند در رابطه با ارتباطات اجتماعی و در علوم مختلف امور مملکتی، کلاس درس و سایر امور باشد.  

 

فرماندار انزلی سیاست زدگی را آفتی دانست که دانشجو را به روزمرگی وادار می کند و اظهار داشت: غرب، استکبار جهانی و کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران عناد می ورزند به دنبال آن هستند که با رنگهای مختلف دانشجویان را در فضاهای مختلف غیر از آموزه های دینی اسلامی قرار دهند.

 

وی گفت: سالها پیش مقام معظم رهبری به همه مسئولانی که در این کشور دارای سمت هستند هشدار دادند مراقب جنگ نرم باشید ؛ امروز دشمن بدنبال جنگ های تسلیحاتی رو در رو نیست بلکه می خواهد با جنگهای نرم به کشورمان ضربه بزند این در حالیست که تاریخ نشان داده هر زمان در کنار همدیگر بودیم و وحدت داشتیم توانسته ایم به پیروزی های چشمگیری دست یابیم.

 

وی تاکید کرد؛ وحدت در منافات با تفکرات مختلف نیست بلکه ما در زیر سقفی به نام جمهوری اسلامی ایران می توانیم تفکرات سیاسی برخواسته از نهاد مردم  را در ذیل قانون تعریف شده داشته باشیم و این اختلاف سلیقه است و اختلاف عقیده نیست.

 

میر غضنفری متذکر شد: از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی که در ظاهر با عراق اما در واقع با بیش از 30 کشور جهان جنگیدیم و برنده بودیم و سرانجام حقانیت ایران را به دنیا ثابت کردیم اما در مسیر جدید منحرف شدیم و در وقایع سال 88 دشمن به دنبال حصول نتیجه از اتفاقات بود و با قرار دادن ما در مقابل هم می خواست به ایران اسلامی صدمه بزند .

 

میر غضنفری با بیان اینکه دانشجو باید روحیه مطالبه گری از دولت و حاکمیت داشته باشد اظهار داشت: دولت وظیفه دارد در کنار خواست و مطالبات منطقی و منطبق با واقیت های دانشجویان سر تعظیم فرود و واقعیت های کشور را ببیند.

 

فرماندار انزلی افزود: اگر در گذشته در جنگ نظامی بودیم امروز در جنگی به مراتب سخت تر اقتصادی قرار داریم و دشمن می خواهد به شکل های مختلف بر ما غلبه کند تا دنبال کننده اهداف انها باشیم.

 

وی با بیان اینکه پایبندی به شعار استقلال و آزادی هزینه هایی دارد گفت: شهیدان در راه انقلاب و وطن جان خود را نثار کردند که استقلال و آزادی ایران حفظ شود، پس ملت ما نمی پذیرند که زیر لوای دشمن برود. برای این کار تاوان بسیاری در بخش های مختلف پرداخت شده و از نمونه ها آن می توان به مشکلات اقتصادی، اشتغال و بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد اشاره کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز در مقطعی قرار داریم که سه راه بیشتر نداریم یا باید شرایطی که دشمن برای ما تعیین کرده بپذیریم که عین ذلت است، یا می بایست هر کدام براساس سلایق و علایق خودمان مبارزه کنیم که اختلاف است و به نتیجه نمی رسد و یا باید اختلافات سطحی و زود گذر را کنار بگذاریم و وحدت کامل داشته باشیم و در مقابل این زیاده خواهی بایستیم که اگر راه سوم را در پیش بگیریم قطعا موفق خواهیم شد.

کد خبر 1124472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha