مساجد بین راهی برای رفاه سالمندان و معلولان مناسب سازی شود/نامگذاری روز عتبات عالیات

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به محدودیت ها و شرایط خاص معلولان و سالمندان گفت: مساجد بین راهی برای رفاه این قشر مناسب سازی و رفاه آنان تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله « سید یوسف طباطبایی نژاد« در دیدار با اعضای ستاد عتبات عالیات استان اصفهان به رفاه حال زائران اشاره کرد و اظهارداشت: مساجد بین راهی در ایران و مسیر کربلا احداث شده ولی شرایط برای همه گروه های افراد فراهم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: مساجد بین راهی برای رفاه سالمندان و معلولان مناسب سازی شود تا این قشر نیز از این امکانات استفاده کنند.

 

وی رفاه حال زائران در کربلا نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات بر تامین مسائل رفاهی زائران در کربلا و شهرهای زیادی توجه و همت داشته باشد تا اینکه مشکل استراحت، حمام، سرویس بهداشتی و وضو حل و کمبودها جبران شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جاده کربلا تا نجف و کمبودهای این عرصه خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که شیعه امکان نمایش اتحاد خود است، همین جاده بوده که یک مسیر دو بانده بزرگ همراه با محل استراحت و درختکاری برای فصل تابستان باشد.

 

وی نظافت محل های عمومی و تردد زائران را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از حوزه هایی که ستاد بازسازی عتبات عالیات باید برای آن برنامه ریزی و اقدام اساسی انجام دهد همین نظافت و کاشت درخت برای سایه و استراحت در فصل تابستان است.

 

نامگذاری روز عتبات عالیات

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همت بلند ملت ایران در تکریم و بزرگداشت اهل البیت(ع) گفت: نامگذاری یک روز به نام عتبات عالیات و جمع آوری کمک های مردمی در این روز به صورت فراگیر و خاص، اجرای پروژه ها را حتمی و هدفمند می کند.

وی ادامه داد: مردم در این روز یک مبلغ مشخص و خوبی را به نیت هر خانوار اهدا خواهند کرد و چون یکبار در سال است همت خوبی برای آن خواهد شد.

 

وی همچنین همکاری دولت در تغییر کاربری برخی از زمین های بلا استفاده برای فروش و یا سرمایه گذاری در بخش های درآمدزا جهت امور خیر را خواستار شد.

کد خبر 1124527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha