دین مداری  لازمه زیست مسلمانی است‎

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: دین اولویت اول شهداست که باید اولویت زندگی ما برای عاقبت بخیری دنیا و آخرت باشد و تلاش کنیم تا دین در متن زندگی ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لایینی» امشب( 16 آذر) در مراسم یادواره شهید مدافع حرم «حاج عبدالرحیم فیروزآبادی» اظهار کرد: مراسم شهید باید پررنگ باشد و با حضور گسترده برگزار شود که در شرایط فعلی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: به خانواده های 6 شهید مدافع حرم شهرستان نکا و همه شهدای مازندران تبریک و تهنیت دارم برای پرورش چنین فرزندانی که در این مسیر قرار گرفتند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهید مدافع حرم مقصود مدافع حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) است که قبر حضرت سکینه(س) تاکنون ساخته نشده است و این حرم های مقدس در دمشق و سوریه است که فرزندان این آب و خاک از این حرم ها دفاع کردند و این خطر را دفع کردند.

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان کرد: دفاع مقدس و دفاع حرم ما دارای پیشینه است که فرزندان این آب و خاک جانانه در برابر داعش ایستادند و حرم ها را حفظ کردند.

 

وی با بیان اینکه برای شهیدان اولویت اول دین و ایمان بوده است و زندگی اولویت دوم شهدا بوده است؛ تصریح کرد: ما می خواهیم اول زندگی کنیم و بعد مسلمان شویم و مسلمان بودن و دین و ایمان درجه دوم است و این در حالیست که برای شهدا دین در درجه اول قرار داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: در قالب محافظه کاری و بی تفاوتی می رویم تا کسی از ما رنجیده نشود و در برابر توهین به اسلام بی تفاوت هستیم تا زنده باشیم و زندگی اولویت اول است اما شهید فیروزآبادی ها اینچنین فکر نمی کردند و می گفتند اول مسلمان باشیم و دین داشته باشیم و سپس زندگی کنیم.

 

وی گفت: عصاره تمام جهادها در قالب نظام و انقلاب ما متبلور شده است و باید این یادگار شهدا را حفظ کنیم و حالت روحی و روحیه انقلابی و اسلامی خود را حفظ کنیم و تلاش کنیم تا دین در متن و دنیا حاشیه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا دین ما برقرار باشد و مصیبت در دین بد است و خداوند مجاهدین و شهدا را دوست دارد و حمایت می کند و شرط آن این است که وحدت و انسجام و روحیه ولایی و دینی خود را حفظ کنیم و حول محور رهبری حلقه زده و تابع رهبری باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یادآور شد: مسئولان باید خوب حرف بشنوند و توصیه های رهبری در تولید، اقتصاد، جمعیت، معنوی و فرهنگی را رعایت کنند.

 

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی متأهل و دارای دو فرزند دختر است که در آبان‌ماه سال 94 به‌منظور دفاع از حرم‌های شریفه به سوریه اعزام شد و تنها 27 روز بعد از اعزام در 16 آذر 94 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و مراسم تشییع این شهید گرانقدر در 19 آذرماه همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با تشییع بی‌نظیر مردم نکا برگزار و در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

کد خبر 1124535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha