با طرح کنونی شفافیت مجلس، گامی رو به بالا برنمی داریم

باقری با بیان اینکه با طرح کنونی شفافیت مجلس، گامی رو به بالا برنمی داریم، گفت: با این مواد و تبصره های این طرح نمی توانیم شفافیت را در کشور نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد باقری بنابی، نماینده مجلس شورای اسلامی و مخالف طرح شفافیت آراء شب گذشته (سه شنبه 16 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کس با شفافیت، مخالف نیست اما با طرحی که اکنون ارائه شده و اسم آن را طرح شفافیت گذاشتند مخالف هستیم، ادامه داد: برگزاری جلسات غیر علنی از جمله روال های طبیعی مجلس است و به ویژه برای طرح ها و لوایح مهم، روشنگری لازم است تا نمایندگان مجلس بتوانند آن طرح یا لایحه را بهتر بررسی کنند.

 

وی با بیان اینکه برای این طرح، بهتر بود جلسه غیر علنی برگزار نمی شد چون بر روی موافقان و مخالفان تأثیری ندارد. مخالف شفافیت نیستم اما مخالف طرح اخیر شفافیت آراء هستم، افزود: شفافیت آرایی که مردم باید بدانند از جمله آراء استیضاح، رأی اعتماد،​ انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان، در این طرح وجود ندارد.

 

باقری با بیان اینکه برخی نمایندگان درباره شفافیت آراء، شعار انتخاباتی داده اند و اکنون موافقان این طرح فقط می خواهند به مردم بگویند که به شعار انتخاباتی خود عمل کردند، گفت: این طرح، عقلانیت را از مجلس می گیرد. کارهای پوپولیستی در کشور، زیاد است. اکنون نفاق در کشور، زیاد است و با این طرح، این نفاق، افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام باقری درباره نبود ساختار حزبی در کشور گفت: در کشور ما حدود 400 حزب داریم اما زمانی که نظام سیاسی ما حزبی نیست یعنی هر کدام از 290 نماینده، یک حزب هستند.باید 2 تا 3 حزب ایجاد شود و نظام انتخاباتی کشور، حزبی شود.

 

باقری با بیان اینکه با طرح کنونی شفافیت مجلس، گامی رو به بالا برنمی داریم، گفت: با این مواد و تبصره های این طرح نمی توانیم شفافیت را در کشور نهادینه کنیم.

 

کد خبر 1124566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha