مصوبه طرح شفافیت را باید برای همه دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیر، تسری دهیم

موسوی با بیان اینکه باید نظام جامع شفافیت داشته باشیم، گفت: مصوبه طرح شفافیت را باید برای همه دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیر، تسری دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شب گذشته (سه شنبه 16 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: باید نظام جامع شفافیت داشته باشیم و مصوبه طرح شفافیت را برای همه دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیر، تسری دهیم و بنا بر این شد به این سمت حرکت کنیم.

 

موسوی با اشاره به اینکه به طور طبیعی در مجلس شورای اسلامی مانند همه موضوعات دیگر، اختلاف نظر وجود دارد، افزود: در گذشته، موضوع شفافیت در قالب طرحی مطرح شد اما کلیات آن در مجلس رأی نیاورد و دوباره طرحی ارائه شد و در جلسه غیر علنی سه شنبه در خصوص اینکه این طرح به چه نحوی در مجلس مطرح شود مخالفان و موافقان صحبت کردند.

 

وی با بیان اینکه شفافیت، مسأله مهمی است و در قانون اساسی نیز شاید هیچ نهادی از مجلس شورای اسلامی شفاف تر نیست، اضافه کرد: اکنون مسأله ای در میان نمایندگان مطرح شده که سخن درستی است و در هیأت رئیسه مجلس هم، چنین جمع بندی داریم که آیا این شفافیت صرفاً باید در حیطه مجلس باشد یا همه دستگاه ها و نهادها نیز باید از مزیت شفافیت برخوردار باشند؟

 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه اگر قرار است شفافیت، همه اجزاء و نهادها و بخش های مختلف نظام را دربر گیرد چرا چند باره کاری کنیم؟، افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، کافی نیست و موضوع شفافیت اعم از صرف ارائه اطلاعات است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه روند اجرایی طرح شفافیت، این است که پیشنهادات مختلف درباره این موضوع مطرح و پیشنهادات کمیسیون های دیگر هم گرفته می شود و به این سمت حرکت می کنیم که شفافیت را جامع تر کنیم، گفت: پس از اینکه در پیشنهادات اولیه به اجماع رسیدیم و کلیات آن در مجلس تأیید شد، سپس به صورت دو شوری بررسی شود. بازه زمانی این موضوع بر اساس آیین نامه، جلو می رود.

کد خبر 1124567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha