فرصت زندگی، برای رشد و تعالی در اختیار انسان قرار گرفته است

آیت الله خاتمی گفت: خداوند فرصت زندگی در این دنیا فانی را در اختیار انسان قرار داده است تا برای رشد و تعالی خود و دیگران از آن استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در مراسم بزرگداشت آیت الله نورالدین حیدری زنجانی که در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به فلسفه وجودی و زندگی دنیوی انسان باید همواره مورد توجه باشد.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه کسی از زمان مرگ خود اطلاع ندارد، گفت: باید به این نکته توجه کرد که انسان در این دنیا مسافر است و روزی باید سفر کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: لازم انسان به کیفیت زندگی بیشتر از کمیت آن توجه کند و در هنگام ترک دنیا و عزیمت به دنیا آخرت سبکبال باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند فرصت زندگی در این دنیا فانی را در اختیار انسان قرار داده است تا برای رشد و تعالی خود و دیگران از آن استفاده کند.

 

امام جمعه زنجان افزود: در توبه همواره از سوی خداوند بر روی انسان باز است و همواره این فرصت را به بشر داده است که هرجا خطایی کرد دوباره به سوی او باز گردد.

 

فرزند آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی هم در این مراسم با قدردانی از حضور مسئوولان و اقشار مختلف مردم در این مراسم با بیان اینکه آیت‌الله حیدری زنجانی از خطه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و  بسیجیان تیپ انصارالمهدی(عج) زنجان بود، گفت: تیپ انصارالمهدی زنجان علما و شهدای بزرگ بسیاری را تقدیم جهان اسلام  کرده است.

 

حیدری با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی هم افزود:این عالم بزرگ، همواره عامل وحدت بین علمای شیعه و سنی بود.

 

وی رسیدگی به محرومین و مستضعفان را از دیگر ویژگی های بارز آیت الله حیدری زنجانی برشمرد و گفت: رسیدگی به وضعیت محرومان و مستمندان  دغدغه همیشگی او بود.

 

آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی که متولد یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان استان زنجان است، در ۱۱ آذرماه امسال، در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش  احمد حیدری پیوست. آیت‌الله حیدری، نخستین نماینده حضرت امام خمینی (ره) در سپاه کردستان بود.

 

در این مراسم استاندار، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)، اعضای شورای اداری، شماری از بسیجیان، اقشار مختلف جامعه، نیروهای  لشکری، کشوری، کسبه، بازاریان و مردم شهید پرور استان زنجان، حضور داشتند.

کد خبر 1124572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha