آیین تکریم «توانیابان فعال حوزه قرآن و عترت و تجسمی» آران وبیدگل برگزار شد

همزمان با بزرگداشت هفته معلولین طی آیینی از «توانیابان فعال قرآنی و تجسمی» شهرستان آران و بیدگل تجلیل شد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: آئین تکریم توانیابان فعال حوزه قرآن و عترت و تجسمی شهرستان آران و بیدگل همزمان با بزرگداشت هفته معلولین با همکاری فرمانداری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: شهرستان آران و بیدگل ۱۵حافظ و فعال قرآنی، هنرمند و نویسنده توانخواه دارد که با وجود مشکلات جسمی، سختی ها و مشکلات بسیار در این عرصه خوش درخشیده اند.

 

ضابطی خاطر نشان کرد: خداوند متعال توانایی در وجود عزیزان توانیاب نهاده ضمن اینکه این توانیابان با توانایی روحی و همت بالا و والای انسانی بر ناتوانی جسمی خود غلبه کرده و توانستند نمونه بارز خواستن توانستن، پشتکار، همت و صبر برای ما باشند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: وظیفه مسئولین و مدیران فرهنگی شهرستان حفظ جایگاه و کرامت هنرمندان بویژه هنرمندان توانیاب است و در تدوین برنامه ریزی های شهری از قبیل ساخت و سازهای اماکن تجاری و اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و درمانی باید شرایط حضور و استفاده جامعه هدف تعریف و مناسب سازی شود.


ضابطی با تأکید بر اینکه فراهم آوردن فضایی مناسب برای برپایی نمایشگاه و عرضه و فروش آثار توانیابان می تواند نقش بسزایی در معرفی و اقتصاد هنر آنان ایفا کند، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد توان و ظرفیت خود با برگزاری نمایشگاه، عضویت در صندوق اعتباری هنر، بیمه نویسندگی، بیمه هنرمندان و دریافت درجه هنری خدماتی را برای توانیابان این حوزه با افتخار انجام می دهد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل ابراز امیدواری کرد: فرهنگ تکریم توانیابان این حوزه، فرهنگ چگونگی رفتار با آنان، فرهنگ حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود./

کد خبر 1124624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha