مبنای تولید باید بر مدار محصولات دانش بنیان باشد

عاملی گفت: شاخص های اقتصادی استان اردبیل در وضعیت مناسبی قرار ندارد و باید با حمایت از تولید کنندگان محصولات دانش بنیان زمینه رشد اقتصادی را فراهم کنیم تا موجب افزیش ثروت و ارزش افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سید حامد عاملی» امروز (17 آذرماه) در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ساختار و نظام بروکراتیک مدیریت انسانی کشور متاسفانه استقبال خوبی از افکار توسعه محور ندارد و  از افکار توسعه پرور و خلاق پرور پشتیبانی نمی شود.

 

استاندار اردبیل تصریح کرد: در 100 گذشته متاسفانه خلاقیت و نوآوری چندانی نداشته ایم و همیشه با فروش خام نفت تلاش کرده این که اقتصاد را به پیش ببریم در صورت که امروز مشاهده می کنیم با خصومتی که دشمنان با نظام دارند باید جامعه به سمت خلاقیت، نوآوری و فناوری های نوین پیش برود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در همه حوزه نیازمند پیشرفت و ترقی هستیم حتی در حوزه علوم انسانی نیز باید مراکز رشد پیش قدم باشند تا بتوانند در مسئله اقتصادی، مدیریت، مدل حکمرانی، آموزشی و تربیتی اندیشه های نو را پرورش دهد.

 

وی اظهار داشت: استقبال از محصولات دانش بنیان و سرمایه گذاری در این حوزه نیز کارهای شایسته صورت گیرد.

 

عاملی تاکید کرد: مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و دانشگاه های در یک جمع بندی کلی موانع تولید و پیشرفت در استان را احصا کنند تا در جلسات دستگاه های اجرایی استان این مسئله مطرح و راه حل های مورد نیاز اتخاذ شود.

 

استاندار اردبیل افزود: شاخص های اقتصادی استان اردبیل در وضعیت مناسبی قرار ندارد و باید با حمایت از تولید کنندگان محصولات دانش بنیان زمینه رشد اقتصادی را فراهم کنیم تا موجب افزیش ثروت و ارزش افزوده شود.

 

عاملی اضافه کرد: حاصل افکار توسعه محور به اشاعه ثروت در جامعه می انجامد و باید این مسئله از مسئولان مطالبه شود تا شاهد رشد اقتصادی در استان اردبیل در همه زمینه باشیم.

کد خبر 1124746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha