اجرای طرح زراعت چوب  اقدام ارزشمندي است

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: باتوجه به شرایط گرما و مناطق بیابانی شهرستان دهلران اجرای طرح زراعت چوب اقدام ارزشمندي است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام« سید محسن موسوی» در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی ایلام، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در بحث بیابان زدایی،  جنگل کاری در شهرستان دهلران صورت گرفته است.

 

 امام جمعه دهلران افزود: یکی از نعمت‌های الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده است، درخت است چرا که درخت از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند برای انسان است ودرخت در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی شهرستان جنگل کاری یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که با توسعه جنگل علاوه بر ایجاد فضای سبز شاهد تغییر شرایط آب هوایی منطقه گرمسیری شهرستان خواهیم بود.

 

امام جمعه دهلران یادآور شد: خوشبختانه اقدامات منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام وشهرستان دهلران در حوزه جنگل کاری در سطح کشور نمونه است.

 

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی گفت: امروز کاشت درخت وتوجه به محیط زیست می‌تواند علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک نقش بسیار حیاطی در بحث کاهش آلودگی وریز گردها دارد.

 

امام جمعه شهرستان دهلران یادآور شد: ترویج و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی هم از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه جدی شود و در واقع با اقدامات فرهنگی باید اهمیت منابع طبیعی و حراست از در سطح جامعه ترویج پیدا کند.

 

وی به کاشت نهال به ياد شهدا اشاره  و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در برنامه های ذیل کنگره ۳هزار شهید استان اقدام خوبی از سوی اداره کل منابع طبیعی استان انجام شد و باید به بياد شهداي مهاجر نیز توجه شود.

کد خبر 1124776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha