اولویت  سفر رئیس جمهوری، ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم است

زیویار با بیان اینکه حق آبه مردم لرستان، پروژه های ناتمام و تعیین تکلیف واحد های تولیدی راکد در سفر رئیس جمهوری پی گیری می شود، گفت: ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم، نخبگان و مسئولین از اولویت های سفر رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار» امروز در سخنانی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری و هیئت دولت طی (19 آذر) به استان لرستان سفرخواهند کرد، اظهار داشت: موضوعاتی از قبیل خسارات سیل، حق آبه استان، پروژه های ناتمام، تعیین تکلیف واحدهای تولیدی راکد از مسائل مهمی است که در سفر اخیر هیئت دولت بررسی می شود.

 

استاندار لرستان افزود: بازدید از پروژه ها و دیدار رئیس جمهور و مردم، با هدف برقراری ارتباط نزدیک و شناخت مشکلات در دستور سفر به استان قرار دارد.

 

وی افزود: علاوه بر بازدیدها و دیدار با اقشار، جلسه شورای اداری و در پایان مصاحبه خبری با هدف جمع بندی سفر نیز  در دستور کار قرار دارد . 

 

زیویار حق آبه را از مطالبات مردم لرستان در سفر رئیس جمهور دانست و گفت: این موضوع در سفر رئیس جمهور به لرستان مطرح می شود و البته لازم است در مجامع مدیریتی و تصمیم‌گیری نیز پیگیری شود تا حق مردم استان در این رابطه به خوبی ادا شود . 

 

وی با اشاره به اینکه استان لرستان از استان های پرآب کشور است، ادامه داد: در لرستان بالای ۱۰ میلیارد متر مکعب روان آب وجود دارد اما سهم مردم از این میزان حدود یک میلیارد مکعب بیشتر نیست . 

 

زیویار ابراز کرد: برخی از پروژه‌های مربوط به حوزه آب در لرستان بین ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیمه تمام مانده یا در دست احداث هستند که در صورت تکمیل و بهره برداری از آنها مشکل استان در زمینه استفاده از حق آبه رفع می‌شود . 

وی ادامه داد: اولویت اساسی در بخش اجرای طرح‌های تامین آب ادامه ساخت و تکمیل سد معشوره است چراکه در حق این سد و بهره برداران آن یعنی چهار شهرستان، کوهدشت، چگنی، دلفان و سلسله اجحاف شده است.

 

استاندار لرستان تاکید کرد: تزریق بودجه برای تعیین تکلیف و تکمیل سدهای استان با توجه به درصد پیشرفت آنها از ۵ تا ۹۰ درصد است که حداقل بیش از یک میلیون متر مکعب به ذخیره آب لرستان اضافه و تقریباً مشکل آب استان را برطرف خواهد کرد که لازم است در مجامع تصمیم ساز مورد حمایت قرار گیرد.

 

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت و تولید در لرستان، بیان کرد: در گذشته کارخانه‌های بزرگی در استان ایجاد شده، اما به دلائل مختلف هم اکنون تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی از روند تولید خارج و یا تعطیل شده اند که باید برای احیای آنها تلاش جدی شود.

 

زیویار خاطرنشان کرد: اولویت دوم لرستان ایجاد راه آهن بوده که در این بخش نیز در حق استان اجحاف شده است و تلاش می کنیم عملیات اجرایی خط آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در سفر آتی رییس جمهوری از سر گرفته شود.

 

وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و توریستی در لرستان افزود: این استان هر چند به صورت بالقوه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد و جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود، اما همانند سایر بخش‌های توسعه‌ای، این ظرفیت‌ها بالفعل نشده است.

 

زیویار همچنین خام فروشی در حوزه‌های مختلف بخصوص سنگ را مشکل دیگر استان عنوان کرد و افزود: خرم آباد مرکز استان در بخش‌های مختلف همانند اشتغالزایی، رفع آسیب‌های اجتماعی، مبلمان شهری و گردشگری آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

 

استاندار لرستان با اشاره به مشکل مسکن مردم لرستان، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید سالانه حداقل 22 هزار مسکن در استان ایجاد شود.

 

کد خبر 1124847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha