تکلیف جذب دانش‌آموزان مدارس بزرگسال مشخص شد

اخلاقی گفت: آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس، تکلیف جذب دانش‌آموزان مدارس بزرگسال را مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «جابر اخلاقی» امروز (چهارشنبه، 17آذر) در جلسه مدیران مدارس بزرگسالان دولتی استان گیلان که در کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد، با بیان اینکه  مدارس بزرگسالان برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس روزانه تحصیل کنند درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در جهت پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان و استفاده آنان از خدمات آموزشی، مدارس بزرگسالان را در هر منطقه به فراخور دانش‌آموزان آن منطقه ایجاد کرده است.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: تفاوت مدارس بزرگسالان با مدارس روزانه در قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی، چینش دانش‌آموزان، نیروی انسانی و کلاس‌های درسی و نوع خدمات آموزشی که به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌دهند، حساسیت و دقت بالایی را از ناحیه مدیران این مدارس می‌طلبد.

 

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس، تکلیف جذب دانش‌آموزان مدارس بزرگسال را مشخص کرده است، گفت: کلیه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول که دارای حداقل سن 15 سال و دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم که دارای حداقل سن 17 سال باشند، بر اساس نظر کمیسیون خاص منطقه می‌توانند در مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل دهند.

 

اخلاقی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس بزرگسالان، آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس را حتماً مورد مطالعه قرار دهند، تصریح کرد: مدیران این مدارس در خصوص سوابق تحصیلی و استعلام گواهی‌های دانش‌آموزانی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند و همچنین صدور مدرک تحصیلی برای این دانش‌آموزان، دقت نظر کافی را داشته باشند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند.

 

*تاکنون 94 درصد دانش‌آموزان گیلانی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند

«امیر سراجی» در این جلسه به مهمترین نکاتی که مدیران مدارس در حوزه سلامت و بهداشت مدارس باید انجام دهند اشاره کرد و گفت: اولین مسئله در بحث بازگشایی مدارس و آموزش‌های حضوری، تشکیل شورای مدرسه و کمیته سلامت توسط مدیران مدارس است چرا که دریافت مجوز بازگشایی منوط به مصوبات شورای مدرسه و کمیته سلامت مدرسه می‌باشد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پررش استان گیلان با بیان اینکه تاکنون 94 درصد دانش‌آموزان استان گیلان دز اول و 75 درصد دانش‌آموزان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: بر اساس دستورالعمل بهداشتی که به مدارس نیز ابلاغ شده است، اگر دانش‌آموزی دارای علائم کرونا باشد تا 15 روز از حضور در مدرسه منع می‌گردد و بعد از این مدت در صورت منفی بودن تست کرونا، می‌تواند در مدرسه حضور پیدا کند.

 

وی به واکسیناسیون همکاران فرهنگی نیز بر اساس دستورالعمل 06 اشاره کرد و افزود: بر اساس این دستورالعمل همکاران فرهنگی جهت حضور در مدارس، موظف به تزریق واکسن کرونا هستند و درصورتی که همکاری واکسن دریافت نکرده باشد، مدیران مدارس موظف هستند هر 3 روز یک بار از آنان تست منفی کرونا دریافت نمایند.

 

سراجی در پایان تاکید کرد: ضدعفونی کردن روزانه اتاق‌ها و کلاس‌های مدرسه، شست‌وشو و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی مدارس حداقل 2 بار در روز، تهویه هوای مناسب کلاس‌ها و استفاده همکاران و دانش‌آموزان از ماسک در تمام ساعات آموزشی، الزامی است.

 

* قوانین حوزه آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین است

«حمید آقاجانی» با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش به مدارس بزرگسالان باید یک نگاه بنیادین باشد، گفت: بدنه آموزش و سنجش ادارات آموزش و پرورش در حوزه مدارس بزرگسالان باید هماهنگ باشد تا نظارت‌ها، آموزش‌ها و پیگیری روند امور این مدارس به نحو نظام‌مندی صورت گیرد و کیفیت خدمات آموزشی مدارس بزرگسالان را بالا ببرد.

 

رئیس اداره آموزش متوسطه اول و متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه هیچ یک از محورهای مدیریت مدارس بزرگسالان نباید مورد کم‌توجهی و بی‌توجهی قرار گیرد، افزود: مدیران مدارس باید دستورالعمل‌های دریافت و پرداخت مدارس بزرگسالان را مورد توجه قرار دهند تا بر اساس اسناد معتبر مالی باشد و آیین‌نامه آموزشی مدارس بزرگسالان نیز در اختیار کلیه کارکنان مدرسه قرار داده شود و در جلسات شورای مدرسه حتما مورد مطالعه و بازخوانی قرار گیرد تا کمترین حد خطا را در روند اجرای فعالیت‌های آموزشی این مدارس شاهد باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ها و قوانین حوزه آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین است، گفت: آیین‌نامه اجرایی مدارس باید مورد دقت نظر مدیران مدارس قرار گیرد چراکه در همه حوزه‌های اداره مدرسه از جمله حوزه مدیریت و راهبری، حوزه نیروی انسانی و حوزه منابع مالی کمک‌کننده اداره بهتر امور مدرسه است.

 

آقاجانی نقش مدیران مدارس را در آموزش‌های حضوری کلیدی دانست و عنوان کرد: مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت دبیران و مشوق‌هایی که درنظر می‌گیرند، آموزش حضوری را در مدارس پررنگ‌تر کنند و عواملی را که باعث کم‌رنگ‌شدن آموزش‌های حضوری می‌گردد به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، مانع‌زدایی کنند.

 

گفتنی است در پایان این جلسه تعدادی از مدیران مدارس به بیان مشکلات مربوط به مدارس بزرگسالان و دیدگاه‌ها و نکته‌نظرات خود پرداختند.

 

کد خبر 1124884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha