نمایشگاه کتاب مجازی برگزار می شود/ اختصاص پنج میلیارد ریال یارانه خرید کتاب

پانزدهمین نمایشگاه کتاب استانی هفته آینده به صورت مجازی در اصفهان افتتاح و این رویداد به مدت شش روز همراه با برنامه های جانبی در حوزه کتاب و کتابخوانی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان به نحوه برگزاری و جنبه های اجرایی این رویداد فرهنگی اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به شرایط ناشی از کرونا، نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار خواهد شد که نمایشگاه ملی آن سال قبل در تهران و بر بستر شبکه اینترنتی رقم خورد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: پانزدهمین نمایشگاه کتاب استانی هفته آینده به صورت مجازی در اصفهان افتتاح و این رویداد به مدت شش روز با حضور 1200 ناشر از سراسر کشور اجرا می شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب اصفهان همراه با برنامه های جانبی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که این فعالیت ها بعضا حضوری و برخی هم مجازی است.

 

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به اینکه هر شهرستان همرمان با اجرای نمایشگاه حداقل سه فعالیت حوزه کتابخوانی دارد، تصریح کرد: یکصد برنامه جانبی برای این رویداد مهم فرهنگی و فراگیر پیش بینی شده است.

وی تجلیل از کتابداران، رونمایی از کتاب، ارائه آثار فاخر هنری با این موضوع و نشست های کتابخوانی و نقد کتاب را از جمله این برنامه های جانبی اعلام کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به جام باشگاه های کتابخوانی به عنوان یک طرح موفق در این حوزه خاطرنشان کرد: فرآیند اجرایی این طرح در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است و بزودی مرحله جدید آن اعلام می شود البته ممکن است شرایط تخفیف و فرصت برای اعضای این باشگاه ها در این دوره نمایشگاه کتاب اصفهان فراهم نشود.

وی با اشاره به نقش مطالعه و کتابخوانی در ارتقا شاخص های پیشرفت جامعه گفت: سرمایه گذاری در این حوزه ضرورت دارد و این نمایشگاه کتاب فضای خوبی را برای معرفی و خرید کتاب با توجه به تخفیف و گستردگی منابع فراهم می کند.

حجت الاسلام معتمدی به مدیران نهادهای اداری، علمی، دانشگاهی و نهادهای فرهنگی توصیه کرد تا اعتبار و بودجه ای را برای خرید کتاب زیر مجموعه خود از این نمایشگاه و سایر فروشگاه های کتاب اختصاص دهند.

 

اختصاص پنج میلیارد ریال یارانه خرید کتاب

 

وی به تخفیف 40 درصدی فروش کتاب در نمایشگاه مجازی اصفهان اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج میلیارد ریال یارانه تخفیف خرید کتاب به این نمایشگاه اختصاص داده که سهم 20 درصدی از کل تخفیف را دارد و مابقی هم از سوی ناشران اعمال می شود.

حجت الاسلام معتمدی یادآورشد: اتمام این یارانه دولتی موجب کاهش تخفیف به 20 درصد می شود که تلاش برای خرید کتاب در روزهای اول نمایشگاه توصیه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تخفیف 40 درصدی، بن و شرایط خاص دیگری تاکنون برای گروه های مختلف جهت استفاده از نمایشگاه کتاب پیش بینی نشده است.

حجت الاسلام معتمدی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب بر وبگاه اینترنتی به آدرس کتاب قرار گرفته و درگاه جداگانه ای نیز برای دریافت بن کارت با همین عنوان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: درگاه الکترونیک خرید کتاب به آدرس www.ketab.ir  تخفیف ویژه نمایشگاه bon.tibf.ir از روز شنبه فعال است.

کد خبر 1124888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha