اولین سند علمی و فناوری کشور در گیلان تهیه شد

رضی از تهیه اولین سند علمی و فناوری کشور در گیلان خبر داد و گفت: باید بین طرح‌های پژوهشی و فناورانه و اقتصاد گیلان پیوند برقرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد رضی» عصر امروز (چهارشنبه، 17 آذر) در همایش اختتامیه هفته پژوهش که در سالن الغدیر استانداری گیلان و با حضور پژوهشگران و فناوران استان برگزار شد شعار امسال هفته پژوهش را پژوهش و فناوری پشتیبان تولید اعلام کرد و اظهار داشت: از فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه کلیه پژوهشگران و نوآوران گیلان در هفته پژوهش تشکر می‌کنم.

 

جانشین رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری گیلان ضمن تشکر ویژه از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان و صاحبان شرکت‌ها که در ترویج نگرش پژوهش سهم داشتند عنوان کرد: در آغاز این هفته نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری گیلان که توسط پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده بود با حضور استاندار افتتاح شد.

 

رضی از حضور 38 سازمان از بخش‌های دولتی و خصوصی در نمایشگاه هفته پژوهش امسال گیلان سخن گفت و یادآور شد: در این نمایشگاه 217 طرح پژوهشی و فناورانه به نمایش گذاشته شد که از میان این‌ها 92 پروژه و طرح جدید بودند.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت صندوق پژوهش و نوآوری غیردولتی در جهت جذب طرح‌های پژوهشی و نوآورانه و همکاری با پارک علم و فناوری گیلان اذعان کرد: هفته پژوهش بهانه‌ای است برای اهداف خاصی که هرساله در نمایشگاه‌ها از آن صحبت به میان می‌آید و امیدواریم به موجب آن زمینه لازم برای پیوند خوردن پژوهش با اقتصاد گیلان فراهم شود.

 

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه در مورد علل عدم پیوند خوردن پژوهش با اقتصاد استان باید یک آسیب‌شناسی انجام شود تصریح کرد: مشکل اینجاست که بین عرضه کنندگان پژوهش و فناوری و مصرف کنندگان آن یک شکاف و فاصله بسیار زیادی وجود دارد که باید برای کاهش این فاصله اهتمام و تلاش داشته باشیم.

 

جانشین رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری گیلان گام‌های خوبی که در سال‌های اخیر برای کاهش این شکاف و فاصله انجام شده است را قابل توجه دانست و اضافه کرد: خوشبختانه اولین سند رسمی  علمی و فناوری کشور در گیلان تهیه شده است که این امر برای استان گیلان موضوعی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

 

رضی در پایان با ذکر این مطلب که 52 بخش خصوصی با دانشگاه گیلان قرارداد دارند این امر را برای جامع علمی و همچنین اقتصاد استان موضوعی بسیار خوب تلقی و خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که همه مشکلات راه حل علمی دارند بنابراین اول باید راه‌ حل‌های علمی چالش‌های گیلان پیدا شوند و سپس بر مبنای آن برنامه‌ریزی کرد.

 

کد خبر 1124924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha