خیریه ها و خیرین به دلیل موانع و محدودیت های قانونی فعالیت دچار مشکل می شوند

بختیاری گفت: گاهی اوقات خیریه ها و خیرین به دلیل موانع و محدودیت های قانونی فعالیت دچار مشکل می شوند و امیدواریم دولت و مجلس در تعامل با یکدیگر مشکلات خیریه ها آسیب شناسی و رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احسان و کار خیر همواره در فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی داشته و دارد. این مهم در مقاطع مختلف زمانی مانند شیوع کرونا بیش از پیش خودش را نشان داده است . در این میان موسسات خیریه بعنوان واسطه خیرین با مردم نیازمند موجب می شوند نه آبروی افراد نیازمند را حفظ می کنند بلکه با تجمیع کمک های کوچک کارهای بزرگی را انجام می دهند.
اما موسسات خیریه خودشان نیازمند یاری بخش دولتی و خصوصی هستند و حیاتشان با حمایت سازمان های مرتبط دوام دارد. بررسی مشکلات این مراکز می تواند بخشی از دغدغه های دولت و کشور را نیز رفع کند.
همین اساس گفتگویی با محمد امین بختیاری ، رئیس خیریه شهرستانی داشتیم تا کمی با موسسه و مشکلات آن بیشتر آشنا شویم.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
به خواست پروردگار و باعنایت ائمه اطهار بنده در یک خانواده مذهبی و محب اهل بیت و خیر بزرگ شدم و آنچنانکه پدر و مادرم همیشه در امور خیر و کمک به دیگران پیشگام بوده و هستند لذا این لطف الهی شامل حال بنده نیز شد.
چه شد که وارد کار خیریه شدید؟
قطعا ، نه تنها اعتقاد راسخ دارم بلکه این امر مهم را جزو وظایفی میدانم که توفیقش را خداوند متعال میبایست عنایت بفرماید و به نظرم گواراترین هدیه الهی به بنده اش توفیق خدمت به خلق خداست و حتی اگر چبری هم باشد جبری است بس نیکو و ان شاالله در این مسیر ائمه اطهار علیهم السلام یاور و پشتیبانمان باشند .
آیا خودتان هم به کار پدرتان اعتقاد دارید؟ یا به اجبار این مسئولیت را پذیرفتید؟
هیچ عمل خیری بالاتر از خدمت به نیازمندان و دستگیری محرومان نبوده و هیچ حسی زیباتر ولذت بخش تر از آن لحظه ای نیست که لبخندی بر روی لبان نیازمندی مینشیند و چه انگیزه ای از این بالاتر .
چه چیزی برای این کار به شما انگیزه می دهد؟
الحمدلله و به برکت انجام امور خیر خداوند متعال این افتخار را نصیب بنده کرده تا در عرصه های مختلف دیگری نیز همچون تولیدی پوشاک و تولید و عرضه محصولات فرهنگی و نیز ایجاد کارگاههای خوداشتغالی که البته درآمد حاصل از آنها همگی صرف همین امور خیر گشته و نیز اینکه طبق سنت حسنه ای که پدر مرحوم بنده بنا نهاده بخشی از اموال و داراییهای ایشان نیز صرف همین امور خیر می شود.
منابع تامین هزینه های شما از کجاست؟
اگر منظور از حمایتهای دولتی تخصیص بودجه ویا تامین منابع مالی توسط نهادها وسازمانهای دولتی است باید عرض کنم خیر وصرفا تنها سازمان اوقاف وامور خیریه هست‌ مه از ما به طرق غیر مالی پشتیبانی مینماید.
آیا از حمایتهای دولتی هم برخوردار هستید؟ در حال حاضر نیاز به چه حمایت هایی دارید؟
لطف و عنایت خداوند متعال و عنایت ائمه اطهار علیم السلام همیشه شامل حال ما بوده و خواهد بود اما به هر حال جهت انجام و پیشبرد امور نیاز به حمایت و توجه همه دستگاههای اجرایی و نظارتی هستیم.
متاسفانه گاهی اوقات خیریه ها و خیرین به دلیل موانع و محدودیت های قانونی فعالیت دچار مشکل می شوند و امیدواریم دولت و مجلس در تعامل با یکدیگر مشکلات خیریه ها آسیب شناسی و رفع کنند.
ما معتقدیم هر دولتی صرف نظر از دیدگاه های سیاسی باید نسبت به خیرین موسسات خیریه و موسسات مردم نهاد نگاه مستقل داشته باشد. اگر چنین نگاهی در کشور حاکم باشد خیرین و موسسات خیریه می توانند با خیال آسوده کار کنند.
بر همین اساس بیشترین اتکای ما بر حمایت های مردمی است و دست خیران را برای توسعه فعالیت هایمان به گرمی می فشاریم.
افراد و بخش خصوصی چطور می توانند با شما وارد مشارکت و همکاری شوند؟
کلیه خیرین عزیز و بزرگوار که همیشه و در همه عرصه های مختلف یار و حامی مردم و نیازمندان بوده وهستند در صورت تمایل و مشارکت در امر خدمت رسانی درمانی به قشر نیازمند و آسیب پذیر میتوانند با شماره ….. روابط عمومی درمانگاه خیریه مرحوم شهرستانی تماس حاصل نمایند.
چه سخنی با خیرین دارید؟
در پایان لازم میدانم که از همه کادر درمانی و اداری مجتمع خیریه درمانی شهرستانی که با ایثار و فداکاری در خدمت خلق خدا بوده و هستند تشکر ویژه داشته باشم و از خیرین عزیز دعوت کنم تا حلاوت این امر الهی را از دست ندهند و ان شاالله دنیا و عاقبت خویش را به طور اکمل به ثبت الهی برسانند.
گفتنی است قسمت مددکاری این مجتمع برای درمان خدمت رسانی ….. به مستمندان خدمات ارائه میدهد. در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ خانوار تحت پوشش مجتمع خیریه ما هستند که نه تنها تمام امور درمانی شان رایگان انجام می‌شود بلکه با اهدای سبد کالا و کارت هدیه از آنها حمایت می‌شود.
مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی در میدان سپاه – خیابان برادران شهید باباخانلو کوچه شهید شایگان واقع شده است. همچنین خیران محترم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره 09939666763 با ریاست مجتمع و عموم شهروندان برای استفاده از خدمات این مجتمع از طریق ۷۷۵۶۲۵۲۲ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 1124932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha