عمران مساجد به ساخت و ساز نیست/ تربیت دینی با حضور در مسجد

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به نقش و کارکرد مساجد گفت: عمران مساجد به ساخت و ساز نیست بلکه به اقامه نماز و فعالیت های فرهنگی وابسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد« در آیین افتتاح مسجد امام موسی کاظم(ع) شهر بهارستان اظهارداشت: عمران مساحد از نگاه قرآن و روایات ارزش و جایگاه مهمی دارد ولی تنها متوجه ساختمان سازی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: عمران مساجد به ساخت و ساز نیست بلکه به اقامه نماز و فعالیت های فرهنگی وابسته است و گرنه یک متروکه بیشتر نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی در مساجد انجام می شود، تصریح کرد: روحانیون علاوه بر اقامه نماز برای آموزش احکام دینی و قرآنی هم وقت بگذارند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: نباید روحانی مسجد پس از اقامه نماز سریع از مسجد خارج شود و برای بیان احکام و مسائل اخلاقی و روایات وقت بگذارد و مردم هم این موضوع را مطالبه کنند.

 

*تربیت دینی با حضور در مسجد

 

وی بر حضور در مساجد تاکید کرد و اذعان داشت: خانواده ها برای حضور در مسجد اهتمام داشته باشند و فرزندان خود را نیز برای اقامه این فریضه با خود بیاورند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: تربیت دینی با حضور در مسجد اتفاق می افتد و اولیایی که به دنبال داشتن فرزند صالح هستند از اقامه نماز و دعوت به مسجد برای این امر استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد سنگر دین هستند و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم و سعی کنیم به نماز جماعت و حضور در مساجد را همت کنیم.

 

کد خبر 1124949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha