برای حل مشکلات جامعه، راهکار فرهنگی مناسب ارائه شود

به گفته حجت‌الاسلام مرادپور، برای حل تمام مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد علاوه بر اولویت‌بندی موضوعی، باید راهکار فرهنگی مناسب نیز ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر با دستور جلسه احصاء و ارائه مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان با اشاره به نقش راهبردی این شورا در مسائل فرهنگی گفت: تمام مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی پس از تایید استان ضمانت اجرایی دارد، از این رو مدیران دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اینکه به صورت شخصی باید در جلسات حاضر شوند در اجرای مصوبات نیز باید اهتمام جدی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام سعید مرادپور با تاکید بر اینکه همه ما با مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد آشنا هستیم، ادامه داد: برای حل تمام مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد علاوه بر اولویت‌بندی موضوعی، باید راهکار فرهنگی مناسب نیز ارائه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اولین گام در حوزه فرهنگ این است که تکلیف خود را در مقابل مسائل فرهنگی روشن کنیم، اضافه کرد: همه ما در قبال مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مسئول هستیم و باید به سهم خود در حل این مشکلات تلاش کنیم و در کنار تلاش برای رفع نقاط ضعف، باید نقاط قوت نیز تقویت شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه ابهر نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت پرهیز از انجام کارهای پراکنده و جزیره‌ای در حوزه فرهنگی شهرستان، تاکید کرد: انجام کار فرهنگی به صورت پراکنده و موازی‌کاری با موفقیت همراه نخواهد بود و در مسائل فرهنگی با توجه به محدود بودن بودجه فرهنگی فعالیت‌های خوبی از طریق سایر دستگاه‌ها نیز صورت می‌گیرد اما گاهی به علت موازی بودن، این فعالیت‌ها به صورت جزیره‌ای انجام‌ می‌شود به همین دلیل باید راهکاری در جهت یکپارچه شدن این فعالیت‌ها ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی فرزندآوری یکی از مسائل اصلی کشور با توجه به چالش‌های پیش روی آینده است، ادامه داد: در این راستا باید برنامه‌هایی با کمک دستگاه‌های اجرایی که در این حوزه دخیل هستند برای خانواده‌ها اجرا شود.

 

این مسئول در ادامه با توضیح این مطلب که سبک زندگی اسلامی یکی از تاکیدات مقام‌ معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در بند هفتم است، خاطر نشان کرد:  در سپاه و بسیج این‌ موضوع در سطح کلان و در قالب سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج ابلاغ شده و اجرایی می‌شود.

کد خبر 1125037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha