استفاده از زبان هنر برای بزرگداشت اولین شهید پرستار فارس

کریمی گفت: روحیه ایثار پرستاران و کادر درمان قطعا جز با زبان هنر گفتنی نیست و پوستر شهیده «مریم رحیمی»، اولین شهید پرستار استان فارس مصداق استفاده از هنر برای تقدیر از این ایثارهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید کریمی»، امروز (پنج شنبه 18 آذر) در آئین رونمایی از پوستر شهیده «مریم رحیمی»، اولین شهید پرستار استان فارس گفت: مجموعه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سرشار از مفاهیم والای انسانی و نمایش جان فشانی ها و رشادت های رفیع اخلاقی است.

مسئول مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: هر پیام، دعوت، تمدن و فرهنگی در قالب هنر، شانس نفوذ و گسترش دارد و ماندگار خواهد بود.

وی اضافه کرد: روحیه ایثار پرستاران و کادر درمان قطعا جز با زبان هنر گفتنی نیست و ابزار هنر، کارآمدترین و رساترین ابزار ابلاغ و ظهور این ارزش های بی بدیل بشری است.

کریمی تاکید کرد: ایده پوستر شهیده «مریم رحیمی»، اولین شهید پرستار استان فارس با دغدغه مندی مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس رقم خورده است و همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همراهی معاونت فرهنگی وزرات بهداشت و شهرداری شیراز نیز در این خصوص قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: پس از صحنه پردازی و عکاسی با انجام تکنیک های فتومونتاژ و تصویرگری، چهره و شخصیت شهیده «مریم رحیمی» در صحنه جشن روز پرستار بازسازی و تولید شده و این پوستر با عنوان «جای تو خالی نیست» منتشر شده است.

کریمی اعلام کرد: مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس برای تولید آثار فاخر گرافیکی در خصوص دیگر شهدای مدافع سلامت و رشادت های کادر بهداشت و درمان آمادگی دارد.

خاطر نشان می شود، شهیده «مریم رحیمی» از پرستاران بیمارستان «شهید رجایی» شیراز و اولین شهید پرستار در استان فارس است و با رایزنی های انجام شده با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز پوستر وی در 40 نقطه از شهر شیراز برروی بیلبوردها وعرشه پل های هوایی نصب شده است.

از این پوستر با حضور استاندار فارس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون نهاد رهبری دانشگاه، خانواده شهید و دیگر مسئولان استانی رونمایی شد.

 

کد خبر 1125062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha