کنگره شهدا یک جریان فرهنگی است / مذاکرات هسته ای یک فکر شیطانی برای از بین بردن زیر ساخت های هسته ای کشور است

آیت الله عاملی گفت: کنگره شهدا یک جریان فرهنگی است و باید برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز جامعه و شان شهدا پیش بینی شود وگرنه این صرف هزینه ها و زمان بی فایده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (18 آذرماه) در اولین مجمع شورای مشورتی و هم اندیشی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل در سالن ولایت گفت: کنگره شهدا یک جریان فرهنگی است و باید برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز جامعه و شان شهدا پیش بینی شود وگرنه این صرف هزینه ها و زمان بی فایده خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اصل کار شهدا نشان دادن حسنات بود و کار ایثار و شهادت یک حسنه است و در سختترین دوران و بدون ریا و چاپلوسی رخ داد تا ادب، اخلاق و انسانیت را به همه بیاموزند.

 

وی اعلام داشت: شهدا فدا شدند برای اعتلای کشور و امروز نماد غیرت در برابر دشمن هستند و با توسل به این شهدا می توان بسیاری از معضلات و گره های اجتماعی امروز را حل و فصل کرد.

 

آیت الله عاملی افزود: امروز بسیاری از خودباختگان در برابر مهندسی افکار عمومی دجال زمان گرفتار شده اند و راه شهدا را گم کرده اند و مسئله آشتی با آمریکا را مطرح می کنند در صورتی که ما با کسی جنگ نداریم که آشتی کنیم بلکه آنها هستند که با زورگویی قصد تحمیل خفت و خواری را برای ملت ایران دارند.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آینده جهان به توان هسته ای کشورها بسته است و روزی انرژی فسیلی پایان خواهد یافت و کشورهای استکباری از این مسئله می ترسند که ایران نیز در زمره کشور دارنده توان هسته ای باشد اگر امروز در مقابل این زورگویی ها کوتاه بیاییم مدیون نسل های آینده کشور هستیم.

 

امام جمعه اردبیل یادآور شد: مذاکرات هسته ای یک فکر شیطانی بسیار خطرناک برای از بین بردن تمام زیر ساخت های مهم هسته ای کشور است تا رژیم اشغالگر قدس برای همیشه نفس راحتی بکشد اما مطمئن هستم که هیچ ایرانی این ذلت و خواری را نخواهد پذیرفت.

 

آیت الله عاملی عنوان کرد: آنچه دشمنان را همیشه به هراس واداشته همین فرهنگ ایثار و شهادت بوده که باید این کنگره ها به نسل امروز نیز منتقل کند تا برگ زرینی برای انتقال ادبیات دوران دفاع مقدس در بین نوجوانان و جوانان باز شود.

 

در ادامه این مجمع، «رضا قاسمیان» با اشاره به اینکه این کنگره باب مهمی برای ادامه دادن راه شهدا به همت مسئولان دستگاه های اجرایی در استان است، اظهار داشت: مسئولان باید با حرکت های خود وفادار به آرمان های شهدا باشند و نسبت به این آرمان ها دین خود را ادا کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل ادامه داد: برپایی این کنگره فصل مهمی برای خشکاندن ریشه های بی اعتماد مردم نسبت به مسئولان و حل و فصل بسیاری از مشکلات و معضلات به یاد و نام شهدا است.

 

قاسمیان خاطر نشان کرد: با یاد شهدا بسیاری از مشکلات و حتی آسیب های اجتماعی استان را می تواند حل  کرد.

 

کد خبر 1125082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha