نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا در سمنان انجام می شود

قدس گفت: نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشگی استان سمنان انجام می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «کامران قدس» با بیان اینکه ایمنی ایجاد شده از طریق تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی از دلایل بهبود شرایط شهرهای استان سمنان به لحاظ شیوع کرونا است گفت: برای پایداری شرایط و قطع زنجیره شیوع کرونا افرادی که تا این لحظه برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند نسبت  به آن اقدام کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از وجود واکسن به اندازه کافی خبردادوافزود: حدود ۹۲ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دز اول و ۸۲ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

وی کوتاهی در تزریق واکسن رافراهم کردن امکان برای جهش ویروس  عنوان کردوافزود: تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا از روز ۱۶ آذر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشگی استان سمنان آغاز شده است.

 

قدس تصریح کرد: نوبت سوم تزریق واکسن علیه ویروس کرونا برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا که سه ماه از زمان واکسن دوم آنان گذشته باشد، انجام می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تاکید بر اینکه گروه سنی ۴۰ سال به بالا که واکسن برکت، بهارات و سینوفارم تزریق کرده اند متذکر شد: پس از گذشت سه ماه از زمان تزریق واکسن دوم می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

 

وی افزود: واکسیناسیون نوبت سوم در ابتدا برای نیروهای حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و افرادی که در معرض ابتلای شدید این بیماری بودند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا از ۱۴ مهرماه آغاز شد.

 

قدس اظهار کرد: درمراکز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آمادگی کامل برای آگاهی بخشی شهروندان درباره واکسیناسیون وجود دارد.

کد خبر 1125089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha