جلد دوم کتاب «چهره دیگر حقوق بشر» در کاشان منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از انتشار جلد دوم کتاب «چهره دیگر حقوق بشر» با بررسی چهل حق از حقوق بشر از نگاه امام حسن (ع) در این شهرستان خبر داد.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: جلد دوم کتاب «چهره دیگر حقوق بشر» با بررسی چهل حق از حقوق بشر از نگاه امام حسن (ع) در شهرستان کاشان چاپ و منتشر شد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: این کتاب اثر تالیفی دکتر سید محمد ساداتی نژاد و سید علی ساداتی نژاد است که به همت جمعیت ندای صلح و گروه پژوهشی چهره دیگر حقوق بشر توسط انتشارات مجلس افروز چاپ و منتشر شده است.

 

نمکی ادامه داد: جلد نخست این کتاب که مردادماه سال جاری منتشر شد، به بررسی چهل حق از حقوق بشر از نگاه امام علی (ع) پرداخته است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد: تبیین نگاه ائمه معصومین (ع) نسبت به حقوق‌بشر از این نظر دارای اهمیت است که تصویرهای غلط در دو سویه دینداران و سکولارها در زمینه نگاه دین به حقوق‌بشر و یا ارتباط حقوق‌بشر با مذهب را اصلاح می‌کند.

 

نمکی ادامه داد: نویسندگان در این پژوهش با استخراج تاییدیه اهل بیت(ع) در مورد حقوق مختلف بشر، به دنبال برجسته کردن همین نگاه و همین نکته هستند که حقوق‌ بشر در تضاد با دین نیست و بسیاری از حقوق‌بشر و ارزش‌های بشری مندرج در اعلامیه حقوق‌بشر و سایر اسناد و اعلامیه‌های حقوق بشر منطبق با ارزش‌های دینی و مورد تایید دین است.

کد خبر 1125097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha