سرمایه گذاری هزار میلیاردی در بخش معادن نهبندان

بیکی گفت: حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذری در دو سال اخیر در حوزه های معدنی نهبندان را شاهدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (18 آذر) در جریان سفر استاندار خراسان جنوبی به نهبندان اظهار کرد: بر اساس برنامه ها و سیاست های دولت و منویات ریاست جمهوری بارقه امید و دروازه جدیدی از رسیدگی و پرداختن به مسائل مردم شکل گرفته است امیدواریم با مجموعه اتفاقاتی که در سطح کشور خواهد افتاد شاهد حل شدن مسائل و مشکلات مردم باشیم.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه امروز حضور در بین مردم و جهادی کار کردن و دغدغه مردم داشتن به عنوان نمونه بارز رفتار و عملکرد دولتمردان در دستور کار است که راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود، افزود: دولت در 100 روز نخست کاری خود نشان داد در مدیریت بیماری کرونا و واکسیناسیون مردم همت ویژه ای به خرج داده، امروز مجموعه کادر بهداشتی و درمانی سطح کشور به دنبال این هستند که مردم واکسیناسیون خود را انجام دهند که نشان از تلاش دولتمردان و ورود مستقیم ریاست جمهوری به موضوع دارد.

 

وی با اشاره به ظرفیت های متنوعی که در نهبندان وجود دارد، گفت: نهبندان با 23 نوع ماده معدنی منحصر به فرد و بیش از 100 میلیون تن ذخیره انواع کانی های فلزی و غیرفلزی؛ رتبه نخست تولید زیتون با 400 هکتار سطح زیر کشت، رتبه دوم تولید خرما، بیابان لوت اولین اثر ثبت شده در یونسکو به عنوان ظرفیت بزرگ که اقتصاد گردشگری را مطالبه می کند؛ می تواند توسعه یافته تر شود.

 

بیکی گفت: نهبندان با 51 هزار نفر جمعیت و وسعت 26 هزار کیلومتر است که متاسفانه اعتبارات بر اساس وسعت و پراکندگی توزیع نمی شود که سبب افزایش هزینه خدمت رسانی است.

 

وی گفت: مردم این خطه با مشارکت 85 درصدی در انتخابات همراهی خوبی با نظام داشته اند که کار را برای مسئولان سخت کرده است و مسئولان نیز باید پیگیر مطالبات مردم باشند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از 200 نقطه روستایی شهرستان گاز رسانی و در حال اجرای شبکه است، ادامه داد: تا پایان سال جاری به 95 درصد برخورداری روستاها از نعمت گاز خواهیم رسید.

 

بیکی گفت: در حوزه معادن ظرفیت های بی نظیر معدنی و سرمایه گذاری خوبی در بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است و حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دوسال اخیر در حوزه های معدنی نهبندان داریم و طلای هیرد به عنوان واحدی خوب که به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهید رسید.

 

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان نهبندان اشتغال است که با رویکرد دولت جدید توسعه پیدا خواهد کرد.

 

وی موضوع راه ها، باند دوم و راه های روستایی را یکی از دیگر از مطالبات مردم شهرستان عنوان کرد و گفت: تمام مسیر نهبندان تا بیرجند دارای پیمانکار است اما مطالبات و معوقات پیمانکاران کار را کند کرده است و برخی نقاط پیمانکار کار را تعطیل کرده است انتظار داریم در حوزه راه ها ؛ شهرستان نهبندان ویژه دیده شود چراکه مسیر پر تردد است.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: 6 کیلومتر این مسیر در هفته دولت گذشته افتتاح شده است و 12 کیلومتر در خردادماه سال 98 افتتاح شده است؛ نیاز است مابقی مسیر طی سال های اخیر تزریق اعتبار انجام و کار پیش برود.

 

بیکی با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به گردشگری نهبندان وارد کرد، گفت: بیش از 80 درصد گردشگرهای خارجی استان که مقصد آنها نهبندان است به دلیل بیماری کرونا از سفر به شهرستان خودداری کرده اند.

 

وی بیان کرد: مهمترین موضع دولت سیزدهم احداث یک میلیون واحد مسکن در سال است که در شهرستان نهبندان پیگیری های خوبی انجام شد و برای نهضت ملی مسکن و قانون جهش؛ هماهنگی بین دستگاه ها وجود دارد تا تعهد دولت به مردم در زمان مقرر انجام شود تا دغدغه مسکن کاهش یابد.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: بیش از سه هزار و 100 واحد در طرح مسکن محرومین، اقشار کم درآمد و اقدام ملی مسکن انجام شده و بنیاد برکت 54 میلیارد تومان تسهیلات به مردم برای اشتغال پرداخت کرده و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای هاب شتر نهنبدان، نهبندان را مرکز دیده و میدان دام، کشتارگاه و مرکز قرنطینه را در نهبندان انجام داده که آماده بهره برداری است.

 

بیکی با بیان اینکه نهبندان در پوشش دیجیتال 78 درصد بوده ولی امروز 98 درصد مردم این شهرستان تحت پوشش شبکه های دیجیتال صدا و سیما قرار گرفته اند، گفت: یکی از مطالبات مردم پوشش تلفن همراه است که 85 درصد جمعیت شهرستان در نقاط روستایی پوشش همراه دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع خشکسالی و گرانی نهاده‌های دامی، ادامه داد: این مهم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، این ناامیدی در مردم ملموس است چرا سختی خشکسالی بر مردم تحمیل شده است.

 

فرماندار نهبندان گفت: غرفه های بازارچه دوکوهانه نهبندان واگذار شده است اما مراودات هنوز آغاز نشده است و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد.

 

بیکی در ادامه گذری به طرح توسعه نهبندان زد و گفت: با عنایت ریاست جمهوری و مطالبه نماینده مردم، این سند بازنگری شده، امیدواریم این طرح مجدد آثار و برکاتی برای شهرستان داشته باشد.

 

وی ارتقای بیمارستان نهبندان به 95 تختخواب را مطالبه بعدی مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت های برق شهرستان و مهار رواناب ها از دیگر درخواست های مردم شهرستان است.

 

 

کد خبر 1125168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha