استفاده از ابزارهای هنری در ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع)

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور استفاده از هنر و ابزارهای هنری در ترویج معارف قرآن و عترت را مهم ترین هدف رویداد ملی فهما عنوان کرد.

مرتضی طاهریان در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با بیان اینکه فهمای امسال در امتداد دوره های قبلی برگزار می شی شود گفت:اما این دوره تفاوت هایی با سال های گذشته دارد از جمله اینکه در سال ۹۹ به دنبال تععین یایتخت فهما نبودیم اما در این دوره و پس از ارزیابی ها،استان برتر به به مدت یک سال به عنوان پایتخت فهما در سال ۱۴۰۱ معرفی خواهد شد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: همچنین امسال کانون ها از ما درخواست داشتند تا بتوانند فعالیت های خودجوش و ابتکاری خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند و این امکان فراهم شده است و در رواق های ۱۲ گانه و بخش ساماندهی برای این گونه فعالیت ها بخشی را ایجاد کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: همچنین تلاش کردیم تا به یک شبکه سازی در دل فعالیت کانون ها دست پیدا کنیم به ان ترتیب که در دل هر رواق امکانی فراهم شده تا یک کانون محوری در استان به اتفاق چند کانون دیگر بتوانند در یک زمینه تخصصی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

 

سردبیر خبرگزاری شبستان افزود: بحث شبکه های تعاملی و به اشتراک گذاشتن تجربیات برای اولین بار است که اتفاق افتاده و نتایج این تعامل در سایت بچه های مسجد کاملا مشهود است.

 

وی همچنین با بیان اینکه بخش آموزش در فهمای ۱۴۰۰به مراتب گسترده تر از سال های گذشته است افزود: در این دوره در هر رواق یک دوره آموزشی پیش بینی کرده ایم چرا که توانمند سازی کانون ها در سایه آموزش انجام می شود.

 

طاهریان همچنین با اشاره به اینکه همه فعالیت های کانون ها و رواق های ۱۲ گانه با مضامین دینی و اعتقادی و ولایی درآمیخته است گفت: تلاش کرده ایم تا همه  این مضامین در دل رواق های ۱۲گانه گنجانده شود به عنوان مثال بخش سرودما با موضوعات مذهبی و مناسبتی همراه است و یا بخش تجسمی ما محتوای دینی و انقلابی دارد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: تلاش ستاد فهما بکار گیری هنر و ابزارهای هنری در خدمت معارف قرآن و عترت است.

 

سردبیر خبرگزاری شبستان در پایان با تقدیر از نمایندگی شبستان در قم از اهتمام ویژه این نمایندگی در انعکاس اخبار مراکز و حوزه های علمیه و شخصیت های برجسته دینی بویژه مراجع عظام تقلید و همچنین اخبار آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اخبار کانون های برتر تقدیر وتاکید کرد: بیش از پیش در معرفی چهره های برتر مسجدی که در عرصه های مختلف منشا خدمات هستند گام برداریم.

کد خبر 1125185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha