حضرت زینب (س) بانوی استقامت و استواری

حضرت زینب (س) به عنوان بانویی استوار و با استقامت، با آگاهی و بصیرت کافی قیام شکوهمند عاشورا تا ابد ماندگار کرد و به الگویی برای همه زنان در تاریخ تبدیل شد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: زنان نیمی از جامعه هستند که نقش تاثیرگذار آنها همواره در طول تاریخ ثابت شده و برکسی پوشیده نیست که زنان تاثیر بسیاری در وضعیت هر جامعه ای می توانند داشته باشند.

 

هر چند در گذشته بسیار دور زنان از محدودیت های بسیار زیادی برخوردار بودند اما زنانی با قدرت، جامعه خود را از گمراهی خارج کرده و الگویی برای همه زنان تاریخ شدند، از جمله این زنان استوار حضرت زینب (س) است، ایشان با آگاهی و بصیرت کافی قیام شکوهمند عاشورا تا ابد ماندگار کردند.

 

جایگاه زنان نیازمند ارتقا است

کارشناس مذهبی در گفت وگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می‌کند: از جمله ویژگی‌های بانو زینب کبری (س) طهارت و تقوا، اهمیت دادن به ارزش‌های اصیل بیش از هر چیز دیگری در زندگی، توجه به علم و معرفت، انجام ‌فعالیت‌های سیاسی و امدادرسانی به انسان‌ها و کیفیت دادن به محیط خانه و خانواده است.

 

«سیده فاطمه مهدی نسب» می‌افزاید: با نگاهی گذرا به زندگی فرزندان دختر ائمه معصومین (ع) می توان این مهم را یافت که آنها هیچگاه دختران خود را برای فعالیت های اجتماعی محدود نکرده بلکه آموزش آنها را نیز برعهده گرفته بودند، این بهترین دلیل برای والدین است که نباید فرزندان دختر خود را نسبت به پیشرفت های فردی در اجتماع محدود کنند.

 

وی با بیان اینکه دختر و زن مسلمان، از درون خانواده تا درون اجتماع و تا مسائل علمی و سیاسی و ارزش‌های اخلاقی و نیز نشان منش‌های بزرگ انقلابی می‌تواند به ‌زندگی حضرت زینب (س) تأسی جوید اضافه می‌کند: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی برخلاف غرب که نگاه ابزاری به زن دارد تا حدودی توانسته ایم جایگاه زنان را معرفی کنیم هرچند که همچنان نیازمند ارتقای بیشتری هستند.

 

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت زینب (س) سخت ترین و دردناک ترین وقایع یک انسان را از نزدیک به چشم خود دید اما ایمان و عقاید خود پایبند و راسخ بود، این خود بهترین الگو برای همه دختران و زنان ما است تا بتوانند در هر عرصه ای با داشتن حجاب اسلامی به موفقیت های گوناگون دست یابند.

 

زنان در جوامع سنتی به سختی دیده می شوند

یک فعال امور زنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می‌گوید: وقتی از نقش زن بحث می‌شود، باید جایگاه زن را در جامعه مورد ارزیابی قرار داد و مهم است که زن‌ها در جامعه دارای جایگاه و منزلت باشند، چرا که بر اساس جایگاه و منزلتشان ارزیابی می‌شوند.

 

«سمیرا صدری» ادامه می‌دهد: زنان در جوامع سنتی به سختی دیده می شوند، امروزه باید بتوانیم در مناطق محروم نقش زنان را پررنگ تر از گذشته نشان دهیم، متاسفانه در مناطق محروم به دلیل وضعیت فرهنگی زنان کمتر جایگاه واقعی خود را یافت می کنند که باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه زنان در پی کسب بالاترین سطح دانش هستند و از این منظر در ساختار فکری خود رشد فراوانی داشته‌اند ابراز می‌کند: امروزه خوشبختانه دختران و زنان ما توانسته اند از نظر علمی و اجتماعی به شکوفایی هایی برسند، هرچند که اصلاح برخی قوانین که در مورد زنان وجود دارد ضروری است.

 

این فعال امور زنان یاد آور می‌شود: در طول تاریخ اسلامی زنان بسیاری بودند که جایگاه واقعی زنان را به تاریخ نشان دادند، بانوانی همچون مریم(س)، حضرت فاطمه، حضرت زینب (س) و ... با فعالیت های خود جامعه آن زمان را از بی بصیرتی آگاه کردند.

 

 

کد خبر 1125217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha