نسخه‌نویسی الکترونیک از دی ماه الزامی می شود

ناصحی از کنار گذاشتن دفترچه‌های کاغذی به طور کامل از دی ماه خبر داد و گفت: از اول دی ماه نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز درمانی دولتی و خصوصی الزامی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدمهدی ناصحی» امروز (پنجشنبه ۱۹ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک در برخی استان‌های کشور به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده است و در کلانشهرها از جمله تهران تاکنون حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد اجرایی شده است.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با الزامی شدن نسخه‌نویسی الکترونیک از اول دی ماه، هزینه نسخه‌ های غیرالکترونیک پرداخت نمی‌شود.

 

وی شفافیت در پرداخت‌ها را از مزایای نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: همچنین از خطاهای خواندن نسخه‌های کاغذی، هزینه‌های غیرضروری، تجویز بیش از حد دارو و قاچاق آن کاسته می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران یادآور شد: آماده نبودن زیرساخت‌ها نظیر اتصال به اینترنت در برخی نقاط کور از جمله در روستاها، قطعی برق و اینترنت و آماده‌سازی امکانات سخت‌افزاری نظیر کامپیوتر در تمامی مطب‌های خصوصی و مراکز دولتی از جمله مشکلات موجود است که با آموزش به کاربران برای استفاده از سامانه یکپارچه نسخه‌نویسی و برقراری اتصال به اینترنت این مشکلات به تدریج برطرف می‌شود.

 

ناصحی جمعیت زیرپوشش این نهاد بیمه گر را ۴۲ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: دو سوم این جمعیت که مربوط به صندوق‌های بیمه روستاییان و عشایر و صندوق بیمه همگانی است از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند.

 

وی رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: تاکنون سه میلیون نفر رفع هم پوشانی شده است.

 

ناصحی یکی از خدمات قابل توجه بیمه سلامت را پوشش خدمات ناباروری عنوان کرد و گفت: در همین راستا برای سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به ‌به‌روز بودن پرداختی‌ها به مراکز دولتی و خصوصی، افزود: خدمات بیمه پایه سلامت روز به روز قوی‌تر و دسترسی مردم به خدمات بیشتر شده است.

 

کد خبر 1125227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha