کار و مدیریت جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی/ رفع مشکلات اقتصادی را نباید به مذاکرات گره زد

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی و اداراکی برای ملتهب کردن جامعه است، گفت: فرهنگ سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح برای رفع مشکلات لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۱۹ آذر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با اشاره به خطبه هشتاد و یکم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می فرماید که ای مردم! «زهد» همان کوتاهی آرزو و شکر و سپاس در برابر نعمت، و پارسایی در برابر گناه است و اگر نتوانستید همه این صفات را فراهم سازید، لااقل مراقب باشید حرام بر اراده و صبر شما چیره نگردد و در برابر نعمت های الهی شکر خدا را به فراموشی مسپارید، چه اینکه خداوند با دلائل روشن و آشکار و کتب آسمانی واضح، اتمام حجت کرده است! (و آنچه درباره زهد و شکر لازم بوده، به شما تعلیم داده است).

 

حجت الاسلام«شهاب الدین میهن پرست» با اشاره به سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و با بیان اینکه حضرت زینب (س)، عامل پیروزی خون بر شمشیر است، افزود:  زینب کبری (س) یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم ترین مسائل تاریخ نشان می دهد. اینکه گفته می شود در عاشورا، در حادثه کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد که واقعا پیروز شد، عامل این پیروزی، حضرت زینب(س)بود، و الا خون در کربلا تمام شد.

 

وی افزود: حادثه نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه عاشورا به پایان رسید اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامي ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعی دائمى شود، عبارت بود از منش زینب کبری(س)،نقشی که حضرت زینب(س) بر عهده گرفت، این خیلی چیز مهمی است.

 

امام جمعه چوار با اشاره به اینکه جهاد بزرگ حضرت زینب (س)، نقش مهمی در رساندن پیام عاشورا داشت، گفت: حادثه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد، زینب کبری(س) با عظمتی خیره کننده و درخشنده در عرصه ظاهر می شود و کاری می کند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است، تحقیر و ذلیل شود.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: حضرت زینب(س) داغ ننگ ابدی را به پیشانی دشمنان اسلام می زند و پیروزی او را تبدیل به یک شکست می کند، این کار زینب کبری(س) است، زینب (سلام الله علیها) نشان داد که می توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه و به یک جهاد بزرگ تبدیل کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  ایران سه سند را آماده کرد که همه طبق برجام و قواعد و قوانین حقوقی است، سند اول که مربوط به رفع تحریمهای مغایر با برجام است و سند دوم که بحث تضمین های لازم را مورد توجه قرار داده است. این دو سند به ۱+ ۴ارائه شد و  سند سوم که منوط به پذیرش مفاد دو سند اول و دوم است عبارت است از سند راستی آزمایی اقدامات طرف متقابل.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: پافشاری ایران بر این سه سند اروپا را به انفعال واداشته و آمریکا را عصبانی کرده و بین اروپایی ها اختلاف انداخته است، اكنون سه کشور اروپایی هرکدام با زبانی سخن از عدم پذیرش مفاد دو سند ایران کرده اند، چین و روسیه بیشتر بر تداوم مذاکرات تمرکز کرده و از ایران حمایت کرده اند.

 

حجت الاسلام میهن پرست با طرح ای سوال مبنی بر اینکه اگر دشمن دست از تحریم ایران برندارد، آیا راهی برایحل معضلات اقتصادی وجود دارد؟ گفت: در پاسخ به این پرسش باید گفت که گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی و اداراکی برای
ملتهب کردن جامعه است، بارها گفته ایم و شنیدہ ایم که تحریم ها نهایتا ۳۰ درصد در وضعیت اقتصادی ایران تأثیر دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت به طور جدی در پی رفع تحریم ها است و اساسا تمرکز حود بر مذاکره را رفع تحریم قرار داده است، تصریح کرد:  فرهنگ سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مدیران و مسئولین کشور،با اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی که یکی از مهمترین گامها اصلاح ساحتار بودحه مبتنی بر شفافیت است.

 

امام جمعه چوار افزود: اصلاح ساحتارهای مالیاتی و تلاش برای اخذ مالیات های بر زمین مانده و جلوگیری ار فرارهای مالیاتی، اخذ مالیات از خانه های خالی،تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار که خوشبختانه توسط وربر اقتصاد ابلاع شده است و باید اجرایی شود.

 

وی بیان کرد: فروش اموال مازاد دستگاه ها و شرکتهای دولتی که درآمد هنگفتی را برای دولت به ارمغان خواهد آورد،شفاف سازی میزان حقوق و مزایای دولتی برای به سازی و شفاف ساری نظام پرداخت که اکنون شروع شده است از دیگر راه های اصلام نظام اقتصادی کشور است.

کد خبر 1125264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha