آمریکا و اروپا برای رفع تحریم به پشت میز مذاکره نیامده اند

آیت الله فلاحتی گفت: تهدید اسراییل به حمله نظامی همزمان با نشست های برجامی نشان می دهد ، مریکا و اروپا به دنبال توافق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 19 آذر) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، در خطبه نخست با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(سلام الله) و روز پرستار، گفت: خواهران و برادران پرستار بسیار زحمت می کشند.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پرستاران بی منت به انسانیت خدمت می کنند، اعلام کرد: دستمزد پرستاران در تراز واقعی دستمزد یک پرستار نیست.


وی اظهار داشت: عشق به پرستاری و علاقه خدمت به همنوع باعث می شود شاهد خدمت و فداکارای پرستاران در جامعه به ویژه در ایام مقابله با کرونا باشیم.


امام جمعه رشت گفت: خوشحالیم در جامعه ای زندگی می کنیم که چنین انسانهایی در آن حضور دارند.

 

فلاحتی در ادامه به نشست های برجامی اشاره و تاکید کرد: ایران به این نشست ها می رود تا نوشته و توافقات گذشته را عملی کند و تحریم ها را بردارد.


وی گفت: تحریم در حین مذاکرات هم ادامه دارد و اخبرا چند شخصیت و شرکت ایرانی تحریم شده اند.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: آمریکا و اروپا برای رفع تحریم به میز مذاکره نیامده اند، برای این پای میز مذاکره می نشینند که ایران را تحت فشار قرار دهند.


وی درباره طرح توافق موقت از سوی طرف غربی مذاکره، اعلام کرد: طبق این طرح، غربی ها بخشی از تحریم ها را بر می دارند، مقداری از پول بلوکه شده ایران را داده و اجازه فروش بخشی از نفت ایران را می دهند.


 فلاحتی اذعان کرد: هدف طرح توافق موقت به انزوا کشاندن ایران است.


وی یادآور شد: تهدید اسراییل به حمله نظامی همزمان با نشست های برجامی نشان می دهد ، مریکا و اروپا به دنبال توافق نیست.

 

 امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و اظهار کرد: انقلاب ما مبتنی بر ارزش های الهی و انسانی است.


وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و سیاسی و شهرسازی ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: در بزرگراه های ما هنوز سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود ندارد، شهرک های ما یا مسجد ندارد و یا کم است.


فلاحتی خاطرنشان ساخت: فرهنگ اسلامی باید در شهرسازی رعایت شود.


وی اعلام کرد: فرهنگ باید مسئله اساسی کشور باشد چرا که مسائل مهم کشور متاثر از فرهنگ است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست به جایگاه مودت به اهل بیت(سلام الله) اشاره کرد و گفت: مودت و محبت به دلیل معرفت و شناخت به وجود می آید.


وی اضافه کرد: طبق روایات اسلامی کسی که با محبت اهل بیت( علیهما سلام) بمیرد شهید است.


آیت الله فلاحتی تاکیدکرد: کسی که مودت نسبت به اهل بیت داشته باشد داشته باشد اهل گناه نیست.

کد خبر 1125361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha