اقدامات تیم مذاکره کننده ایران آمریکایی‌ها را عصبانی کرد

حجت‌الاسلام علی‌پور با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات وین سه سند از جمله رفع تحریم‌های مغایر با برجام را ارائه داد گفت: اقدامات تیم مذاکره کننده ایران آمریکایی‌ها را عصبانی و بین اروپایی‌ها اختلاف انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «قاسم علی‌پور» امروز (جمعه 19 آذر) در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: تقوا موجب سلامت جامعه می‌‌شود و بدون تقوا جامعه بیمار است.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر فرموده امیرالمومنین حضرت علی(ع) درباره تقوا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طبق این فرمایش الهی وقتی دیدید که دردی به قلب‌ها و دل‌های شما رسوخ کرده داروی آن تقوای الهی است زیرا تقوای الهی برای دل‌ها به مثابه چشم است. 

 

علی‌پور مراتب تقوا را از منظر امام خمینی (ره) در کتاب چهل حدیث دارای هشت مرتبه دانست و اذعان کرد: یک تقوا، تقوای عامه به معنای عمل به واجبات و ترک محرمات است و اگر جامعه‌ای می‌خواهد سالم باشد و سالم زندگی کند به این تقوا نیازمند است.

 

وی تقوای خاصه را دومین مرتبه از تقوا برشمرد و با بیان اینکه در آن نوع تقوا افراد علاوه بر عمل به واجبات و ترک محرمات از شبهات هم پرهیز می‌کنند افزود: این افراد به گونه‌ای در زندگی احتیاط می‌کنند که مبادا چشم به چیزی که خدا حلال نکرده است بدوزد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان‌ نتایج تقوای الهی در انسان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اشخاص متقی خورد و خواب، بیداری، نشستن، گفتارشان و تمام حرکات‌شان بر مبنای تقوای الهی تعریف می‌شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه افراد با تقوا هیچ وقت خود را ایمن نمی‌بینند ادامه داد: باید همه ما عمل‌مان را خالص کرده و برای خدا کار کنیم و از آن سو کارهایی را که انجام دادیم را کوچک ببینیم زیرا این امر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های متقین است.

 

علی‌پور در خطبه‌های دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه ضمن تبریک ولادت باسعادت پیام آور کربلا حضرت زینب(س) اضافه کرد: این روز عزیز را به روز پرستار نامگذاری کردند که باید در همینجا به پرستاران و همه مدافعان سلامت که در این عرصه خوش درخشیدند این روز را تبریک عرض کنیم.

 

وی خطبه‌های کوبنده حضرت زینب(س) در کوفه را که انقلاب علوی و نبوی را آسیب شناسی نمود، اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) در آن خطبه فرمود که شما به ظاهر ادعای انقلابی‌گری دارید و اما در درون و باطن پوچ و باطل هستید و به گونه‌ای عمل می‌کنید که سر پسر پیغمبر(ص) را بالای نیزه بردید.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) تحت هیچ شرایطی دست از رساندن پیام کربلا برنداشت گفت: به راستی اگر زینب نبود کربلا در کربلا می‌ماند و این امر اهمیت کار این بانوی بزرگ اسلام را در آن دوران خفقان نشان می دهد.

 

علی‌پور انقلاب اسلامی ایران را انقلابی زینبی دانست و با اشاره به اینکه زنان ایران در تمام عرصه‌های انقلاب حضور داشتند عنوان کرد: برخی‌ها می‌گفتند که زنان نمی‌توانند در تحولات نقش آفرینی کنند اما انقلاب اسلامی نشان داد نقش زنان بسیار خطیر و اثرگذار است.

 

وی در ادامه تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی(ره) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فرهنگ طبق فرمایش مقام معظم رهبری از مسایل سیاسی و اقتصادی بالاتر است و باید اهداف این تشکل محقق شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر برنامه عملیاتی وزارت آموزش و پرورش در بحث برگزاری هفته قرآن، عترت و نماز را مورد تقدیر قرار داد و ابراز داشت: جای چنین برنامه‌هایی در جامعه ما خالی است و باید این حرکت‌ها بیشتر از این در اجتماع اجرا و نهادینه شود.

 

علی‌پور توجه به قرآن را برای جامعه اسلامی رویکردی بسیار حیاتی و واجب دانست و اضافه کرد: ما بزرگترها باید نماز اول وقت خود را بخوانیم و به جا بیاوریم تا کوچکترها و فرزندانمان هم نسبت به عمل به این فریضه اقدام کنند.

 

وی به شهادت رسیدن مجاهد بزرگ آیت الله دستغیب در 20 آذر سال 1360 توسط منافقان کوردل را از جمله مناسبت‌های که در پیش است متذکر شد و عنوان کرد: مذاکره کنندگان ما با عزت به وین رفتند و همینکه خواستند حرکت کنند عده‌ای در داخل شروع به تخریب آنان کردند.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر افزود: تعداد هیئت مذاکره کننده کشور ما در وین 40 نفر بود و حامیان دولت سابق که بحث از مذاکره را داشتند شروع به شانتاژ کرده و گفتند ببینید اینها می خواهند بروند و آبروی ایران را ببرند. 


علی‌پور اظهار داشت: تمام این حاشیه سازی‌ها در حالی است که در دولت قبل که می‌خواستند برای مذاکره بروند حتی تا خود آمریکا 200 نفر را با خود همراه کرده و برده بودند.

 

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها، آمریکاییها و صهیونیست‌ها جمهوری اسلامی ایران را تهدید کردند افزود: عجیب است اسرائیلی که نتوانست با لبنان در جنگ‌های سی و سه روزه، هیجده روزه و سه روزه طاقت بیاورد می‌آید و ایران اسلامی را تهدید می‌کند.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات وین سه سند از جمله رفع همه تحریم‌های مغایر با برجام را ارائه داد خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده ما با اقدامشان اروپایی‌ها را منفعل، آمریکاییها را عصبانی و بین اروپایی‌ها اختلاف انداخت.


 

کد خبر 1125371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha