مذاکرات باید عزتمندانه و به نفع مملکت و ملت باشد

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه مذاکرات باید عزتمندانه و بنا بر منافع مملکت و ملت باشد گفت: ما مذاکراتی که ذلیلانه باشد و فقط ما امتیاز بدهیم را قبول نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۱۸ آذر) با تبریک ولادت حضرت زینب کبری سلام الله و روز پرستار گفت: پرستاران و کادر درمان در دو سالی که همراه با بیماری کرونا بود مجاهدانه و عاشقانه ایستادند و به این مردم عزیز خدمت کردند.



امام جمعه سنگر بیان کرد: کاش بجای تجلیل از پرستاران یک تعیین وضعیت پرستاری برای کسانی که شرکتی و قراردادی هستند، داشته باشیم.



وی با اشاره به اینکه در دولت سازندگی متاسفانه بدعت بدی در انقلاب اسلامی رخ داد که بعضی افراد را قراردادی و شرکتی می کنند ولی در عوض کارفرمایان، ادارات، سازمان ها، وزارتخانه و... بدون هیچ تعهدی آنان را بکار می‌گیرند که این امری خلاف عدالت و خلاف آرمان های انقلاب است و باید اصلاح شود.



وی با بیان اینکه سال هاست معلمانی داریم که هنوز تعیین تکلیف نشده اند، کارگرانی هستند که کارخانه ها هیچ تعهدی نسبت به آنها ندارد و... تصریح کرد: می توان هزینه های زیادی را که در مسائل و تشریفات گوناگون خرج می‌شود و حقوق های نجومی فراوانی که وجود دارد را حذف کرده و به تعیین وضعیت کارگران، پرستاران و معلمان زحمت کش رسید.



محمدیان گفت: در دوران اوج کرونا خیلی از پرستاران جانانه خدمت کردند در حالی که بعضی از کسانی که در بهداشت و درمان این مملکت پزشک و پرستار استخدامی بودند؛ فرار کردند اما عزیزانی که قراردادشان مشخص نبود مجاهدانه ایستادند که خوب است که تلاش و زحمت آنان را با تعیین وضعیت تقدیر کنیم.



وی در ادامه به مذاکرات وین و خبرهایی که در فضای مجازی منتشر می شود نیز اشاره و اذعان کرد: کسانی معترض هستند و شلوغ کردند و می گویند آنهایی که در دولت قبل می گفتند مذاکره با آمریکا و یا برجام چیز بدی است اما حالا که دولت جدید بر سر کار آمده برجام چیز خوبی شده است! باید بگوییم کسی چنین ادعایی نکرده است.



محمدیان ادامه داد: بحث ما این است که مذاکرات باید عزتمندانه و بنا بر منافع مملکت و ملت باشد و مذاکراتی که ذلیلانه باشد و فقط ما امتیاز بدهیم را قبول نداریم.



وی با ابراز خرسندی از اینکه گروه ۴۰ نفره ایرانی در برابر ۱+۴ عزتمندانه ایستادند و دیپلمات های ما جلوی این را گرفته اند که آمریکا دیگر در این جمع نباشد افزود: کسی آمریکا را از میز مذاکرات بیرون نکرد بلکه خودش تعهداتی که داشت را زیر پا گذاشت و از میز مذاکرات خارج شد.



محمدیان اظهار کرد: اکنون کسانی که در فضای مجازی شلوغ می کنند همان لال هایی بودند که در زمان آیت الله رییسی شفا یافتند و زبان باز کرده اند و انتقاد دارند.



وی با تاکید بر اینکه ای کاش از لحاظ دمکراسی بجایی برسیم که کسانی که ترک فعل و ترک مسئولیت کرده و به این مردم و این مملکت آسیب رساندند و رقم هایی که خیلی از مشکلات را می تواند در این مملکت حل کند و بیت المال را به هدر دادند، پای میز محاکمه بکشانیم، خاطر نشان کرد: جمهوریتی که بنا و برگرفته از دستورات کشورهای غربی باشد با این اسلامیت سازگاری ندارد.



محمدیان با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «نگاه واقع بینانه و نقد منصفانه داشته باشیم» به عملکرد ۱۰۰ روزه آیت الله  رئیسی اشاره و اظهار کرد: ما در این صد روز اول ریاست جمهوری آیت الله رییسی چیزهایی را مشاهده کردیم که در هشت سال گذشته آرزوی ما بود.



وی با بیان اینکه ما در بعضی جاها نه به اصلاح بلکه نیاز به انقلاب داریم افزود: منظور از «انقلاب» یعنی نگاه دوباره و بازبینی به عملکردها داریم شاید چیزی که به ما نشان می دهند در واقع چیز دیگر است.



محمدیان در ادامه نیاز به اصلاح و بازنگری به عملکرد دو شرکت خودرو سازی ایرانی را که با لابیگری پول های این ملت را می‌گیرند تاکید کرد و افزود: دولت باید خودرو سازی را از انحصار این دو شرکت در بیاورد.



وی در ادامه از متصدیان و مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی خواست به مسئله ناامنی و سرقت هایی که در شهر و بخش سنگر رخ می دهد خاتمه دهند و بیان کرد: مردم در رنج هستند.



محمدیان خطاب به این مسئولان گفت: باید نگاه جهادی داشت و مردم را درگیر مصوبات قرار نداد، مردم چیزهایی را که می بینند، باور می کنند، سرقت ها زیاد است، از کابل مخابرات و سیم های برق و هجمه به تصفیه خانه ها و... که بعضی از این ها معلوم هستند.



وی در پایان همچنین درگذشت ناگهانی «عباس رشیدی» از پرسنل کمیته امداد سنگر را که خالصانه برای مردم خدمت می کرد، تسلیت گفت و از خداوند خواستار علو درجات الهی برای آن مرحوم شد.

کد خبر 1125423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha