توقع مردم از تیم مذاکره کننده، عزت ملت ایران و رفع کلیه تحریم ها است

آیت الله حسینی با بیان اینکه آنچه که مردم از تیم مذاکره کننده می خواهند عزت ملت ایران و رفع کلیه تحریم ها است، گفت: غرب تا جایی که ما سراغ داریم و تاریخ این سرزمین نشان می دهد دغل باز، حیله گر و خیانتکار بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (19 آذر) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 9 به بعد سوره صف انسان و مومنین را ارشاد و بشارت می دهد که «ای اهل ایمان تجارتی را به شما بشارت می دهم که شما را از عذاب سخت و ترسناک نجات دهد، ایمان به خدای واحد و بلاشریک، رسول و پیامبرانش و جهاد در راه خدا با جان و مال داشته باشید».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه عده ای در این تجارت سود کرده و عده ای نیز ضرر می کنند، گفت: گروهی در این دنیا سود می برند و انسانی که ایمان به خدا، پیامبر و ائمه اطهار (ع) ندارد ضرر می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: انسان کافر و مجرم عذاب سخت آخرت را می بیند و می گوید ای کاش اصلا به دنیا نمی آمدم تا این عذاب سخت و دشوار را ببینم .

 

آیت الله حسینی یادآور شد: انسان وقتی که ایمان به خدا و رسولش پیدا کرد، قطعا در راه خدا با جان و مال خود در مسیر اسلام، ارزش های اسلامی و دینی مجاهدت می کند.

 

امام جمعه یاسوج افزود: کسی که برای فرزند و خانواده خود تلاش می کند مثل کسی است که در راه خدا تلاش می کند، ولی باید در مسیری حرکت کنیم و فرزندان را نیز در مسیری تربیت کنیم که خداوند، پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) راضی هستند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه عذاب جهنم طبق آیه قرآن «سخت و دردناک» است و خداوند دوست ندارد بندگان و مومنان به این عذاب دچار شوند، گفت: اگر اهل خرد و حساب و کتاب باشیم برای بندگان خدا بهتر است و وقتی در این مسیر قدم برداشتیم، خداوند با ما خواهد بود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: خداوند می خواهد به بهترین وجه به بندگان اجر و پاداش دهد و خریدار انسان مومن، متقی و اهل حرام و حلال خداوند است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگ ترین رستگاری معامله با خدا است و راه آن تقوا، ایمان به خدا، انجام واجبات و ترک محرمات، ایمان به رسول خدا و ائمه اطهار (ع) است.

 

وی در خطبه دوم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به ولادت حضرت زینب کبری (س) اشاره کرد و ضمن تبریک میلاد آن حضرت، گفت: حضرت زینب (س) در سال ششم قمری در مدینه متولد شد، در سال 61 هجری قمری وفات یافت و شخصیت کم نظیری در تاریخ عالم انسانی است.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: وقتی که اسم سیدالشهدا (ع) می آید، شخصیتی که همه جهان از ملک تا ملکوت را تحت تاثیر حرکت حماسی خود قرار داده و در راه خدا کاری انجام داده که در گذشته تاریخ بشر چنین حادثه ای اتفاق نیافتاده و نه در آینده همچنین حادثه ای پدید می آید، نام ستاره و خورشید درخشانی همچون حضرت زینب (س) نیز در کنار ایشان نمایان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: القاب متعددی همچون عقیله بنی هاشم، عالمه، عابده، شریکه الحسین و الشهدا، بلیغه، فصیحه از القاب آن حضرت بود.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) معلم و مفسر قرآن بود و در زمانی که حضرت علی (ع) در کوفه بود ایشان قرآن تفسیر می کرد، گفت: خطبه های آتشین آن حضرت همراه با فصاحت و بلاغت حضرت زینب (س) عظمت آن حضرت را نشان می دهد و این شخصیت بزرگ باید الگوی انسان ها، دختران، زنان و همسران ما باشد.

 

آیت الله حسینی ضمن تبریک به پرستاران، گفت: از رنج ها، زحمت ها و تلاش های آنها در همه دوران ها به ویژه در ایام سخت کرونا که در کنار بیماران خطر می کنند و کار پر اجری دارند تقدیر و تشکر می کنم.

 

امام جمعه یاسوج به شهادت شهید آیت الله دستغیب، سومین شهید محراب که توسط منافقین به شهادت رسید اشاره کرد و افزود: منافقین کوردل نورچشمی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و غربی ها بوده و به هیچ کس رحم نمی کنند.

 

وی با ذکر این سوال که چرا داعش و منافقین نورچشمی آمریکا و دیگر کشورها هستند؟، افزود: به دلیل اینکه با تمام توحش و بی رحمی جان انسان ها را در هر لباسی می گیرند.

 

آیت الله حسینی 17 هزار شهید راه ترور را رویکرد آمریکا دانست و ادامه داد: صدام خبیث و ملعون چون به کشور ما حمله، تجاوز و تعدی کرد عزیز و پیاده نظام آمریکا شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمریکا، انگلیس و اسرائیل جنایتکار و ستمکار هستند، چون از جانی ترین انسان ها دفاع، حفاظت و حراست می کنند.

 

وی ضمن تسلیت حادثه تصادف مرگبار و دلخراش اتوبوس دهدشت_تهران به خانواده های داغدار و مصیبت دیده، از خداوند متعال برای بازماندگان طلب اجر، صبر و شکیبایی و برای مجروحین طلب شفای عاجل کرد.

 

آیت الله حسینی ضمن تشکر و قدردانی از همه افرادی که همدردی کردند به ویژه پرستاران و پزشکان کاشان که در راستای خدمت رسانی به حادثه دیدگان این سانحه همکاری داشتند، گفت: رسانه های استان نیز در این راستا اطلاع رسانی و همدردی لازم را داشتند که از آنها تشکر می کنم.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید در مواقع رانندگی مراقب باشیم و با سرعت مطمئنه و ایمن رانندگی کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه که مردم از تیم مذاکره کننده می خواهند عزت ملت ایران و رفع کلیه تحریم ها است، تصریح کرد: غرب تا جایی که ما سراغ داریم و تاریخ این سرزمین نشان می دهد دغل باز، حیله گر و خیانتکار بوده اند.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: آمریکا برجام را امضا کرد و خودش آن را پاره کرد و نشان می دهد حیله گر و خیانتکار هستند و از مسائل انسانی و اخلاقی چیزی نمی فهمند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم مذاکره کننده باید با دقت تام و کامل کار خود را انجام دهند و عزت ملت ایران و رفع تحریم هایی که براین ملت تحمیل شد را دنبال کنند.

کد خبر 1125425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha