راه اندازی صنایع تبدیلی در لرستان ضروری است

آیت الله رئیسی، بر ضرورت راه اندازی صنایع تبدیلی در لرستان و جلوگیری از خام فروشی ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، امروز(19آذر)،  در ادامه برنامه‌های سفر به استان لرستان در نشست تخصصی با کشاورزان و دامداران لرستان اظهارداشت: استان لرستان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری و خاک حاصلخیز ظرفیت های گسترده ای دارد.

 

رئیس جمهور کشورمان احداث سد معشوره در رشد و توسعه کشاورزی استان لرستان را ضروری خواند و افزود: وظیفه امروز ما سرعت بخشیدن به اقدامات لازم برای حرکت به سمت توسعه و جبران عقب ماندگی ها است.

 

کشاورزی لرستان از ظرفیت اشتغالزایی فراوانی برخوردار است

 

وی حمایت از نوآوری‌ و کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی را ضروری خواند و ادامه داد: حوزه کشاورزی از ظرفیت اشتغالزایی فراوانی برخوردار است و باید از فعالیت کارآفرینان و کشاورزان در این حوزه حمایت شود.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: موانع رشد و توسعه کشاورزی استان لرستان باید برطرف شود و اختصاص تسهیلات به بخش کشاورزی و دامداری کشور از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی ایجاد صنایع تبدیلی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در استان لرستان راه‌اندازی صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی ظرفیتی امکان ناپذیر است.

 

رئیس جمهور بر ضرورت حمایت و پشتیبانی مسئولان از کشاورزان و دامداران تأکید کرد و گفت: دولت برای راه‌اندازی صنایع تعطیل شده و نیمه تعطیل استان به منظور برطرف کردن بخشی از بیکاری جوانان پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

 

وی در پایان به بحث مدیریت جدی آب اشاره کرد و اظهارداشت:  مدیریت درست آب برای جبران کمبودها و تأمین آب  برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی ضروری است.

کد خبر 1125431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha