وزیر فرهنگ لبنان: عادی سازی روابط تنها با پايان يافتن اشغالگري محقق می شود

وزیر فرهنگ لبنان در همایش بزرگ بين‌المللي «مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژيم صهيونيستي» در این کشور تاکید کرد: عادی سازی روابط تنها با پایان اشغالگری محقق می شود.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: به همت مرکز مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی لبنان، و با همکاری انجمن معلمان عرب، همایش بزرگی با عنوان «مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژيم صهيونيستي» در پایتخت لبنان برگزار شد.

 

در این همایش که در سالن کنفرانس‌های ساختمان شهرداری الغبیری برگزار شد، مسئولان فرهنگی و سیاسی، نمایندگانی از سفارتخانه ها، کنسولگری ها و هیئت های آموزشی و فرهنگی در لبنان، و همچنین اعضای چند اتحادیه آموزشی و اساتيد و نخبگاني از کشورهای لبنان، سوریه، ایران، بحرین، پاکستان، الجزایر، مصر، مراکش، تونس، یمن و عراق، حضور داشتند.

 

حاضران در این همایش، راهبردها و شیوه های مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم اشغالگر قدس را مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار دادند و راهکارهایی جهت مقابله با روند به رسمیت شناختن «اسرائیل» ارائه دادند.

 

قاضی محمد وسام مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان، سخنران مراسم افتتاحیه این همایش بود.

 

وسام مرتضی ضمن انتقاد از هرگونه اقدامی در جهت عادی سازی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رژیم صهیونیستی، گفت: عادی سازی واقعی که منطقه نیازمند آن است، تنها با نابودی «اسرائیل»، آزادسازی سرزمین فلسطین و بازپس‌گیری حقوق پایمال شده محقق می‌شود.

وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد مقابله با روند عادی سازی روابط با اسرائیل نباید به محکومیت این روند محدود شود، بلکه نیازمند اتخاذ گام های عملی جهت خنثی سازی این روند است.

 

در ادامه، دکتر عبدالله قصیر، مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی، و هماهنگ کننده برگزاری همایش به اهداف برگزاری آن در شرایط کنونی پرداخت و گفت: مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی با همکاری اتحادیه معلمان عرب در دو سال گذشته طی یک برنامه جامع علمی، برنامه های درسی و بطور کل سیتم آموزشی عربی را مورد بررسی قرار داده است، که متاسفانه نتایج بدست آمده نشان داد برنامه ریزان به صورت گسترده واقعیت‌ها را تحریف کرده و وارونه جلوه می دهند.

 

عبدالله قصیر افزود: وارونه نمایی و تحریف واقعیت، و گنجاندین مفاهیم مرتبط با عادی سازی روابط در سیستم آموزشی برای تأثیرگذاری بر نوجوانان و با هدف به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و جنایت رژيم صهيونيستي انجام می شود.

 

در ادامه، دکتر هشام مکحّل، رئیس انجمن معلمان عرب با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در شرایط کنونی، بر ضرورت مقابله با هرگونه اقدام در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی تاکید کرد و گفت: مقابله با عادی سازی روابط آموزشی باید در خانواده، مدارس، دانشگاه ها و تمام مراکز آموزشی عربی اسلامی نهادینه شود.

کد خبر 1125446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha