«حوض خون» با هدف کشف و معرفی بخش ناشناخته‌ای از جنگ نگارش شده است

میرعالی گفت: کتاب «حوض خون» توسط جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر تاریخ شفاهی شهید جواد زیوداری اندیمشک با هدف معرفی گوشه‌ای از جبهه، انقلاب و دفاع مقدس تدوین و نگارش شده است تا بتوانیم بخش ناشناخته‌ای را کشف و معرفی کنیم.

«فاطمه سادات میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: کتاب «حوض خون» روایت ۶۴ نفر از بانوانی است که از همان روزهای اول جنگ به صورت خودجوش در پشت جبهه و در شهر اندیمشک که دشمن تا چند کیلومتری آن رسیده بود، ماندند و رزمندگان را پشتیبانی کردند.

 

نویسنده کتاب «حوض خون» افزود: این بانوان در هشت سال دفاع مقدس، چه در منزل و چه در بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک اقدامات مختلفی از جمله شست‌وشوی لباس‌های خونین رزمندگان را انجام می‌دادند.

 

وی اذعان کرد: این بانوان هم همسر بودند و هم فرزند داشتند ولی با این حال توانستد نقش مادر و همسری و همچنین نقش پیشتیبانی از جبهه را به خوبی انجام دهند.

 

میرعالی تصریح کرد: این بانوان با این رشادت‌ها و مقاومت‌هایی که داشتند سال‌های زیادی را در گمنامی سپری می‌کردند و این موضوع پشتیبانی از جنگ، بخش ناشناخته‌ای از جنگ است.

 

وی عنوان کرد: با کشف بخش پیشتیبانی از جنگ، به این نتیجه خواهیم رسید که قهرمانان زیادی در کشورمان داریم ولی آنها را فراموش کرده‌ایم.

 

این پژوهشگر دفاع مقدس بیان کرد: کتاب «حوض خون» توسط جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر تاریخ شفاهی شهید جواد زیوداری اندیمشک با هدف معرفی گوشه‌ای از جبهه، انقلاب و دفاع مقدس تدوین و نگارش شده است تا بتوانیم بخش ناشناخته‌ای را کشف و معرفی کنیم.

 

وی یاد آور شد: خوشبختانه این کتاب تاکنون مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرار گرفته و طی هشت ماه، به چاپ نهم رسیده است.

 

کد خبر 1125464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha