طرح های نیمه تمام حوزه فرهنگی لرستان تامین اعتبار شدند

اسماعیلی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تکمیل طرح های فرهنگی استان لرستان، گفت: اعتبار مورد نیازبرای تکمیل کتابخانه های نیمه تمام، تالار فرهنگی و مساجد و مصلی های استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد مهدی اسماعیلی» با گرامیداشت سالروز لادت حضرت زینب کبری(س)، اظهار داشت: استان لرستانی استانی اصیل با پیشنیه تاریخی بلند است.

 

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی کم نظیر در استان لرستان،‌خاطرنشان کرد: آثار فاخر تاریخی استان لرستان نشان دهنده اوج تمدن ایرانی  است.

 

قوم لر پایگاه مستحکم دین است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به جمعیت شیعه استان لرستان افزود: استان لرستان و قوم لر پایگاه مستحکم تشیع هستند و همواره پشتیبان انقلاب و دین هستند.

 

اسماعیلی با اشاره به دستاورد سفر یک روزه هیئت دولت در حوزه فرهنگ استان لرستان،  ادامه داد: در حوزه فرهنگی تالار مرکزی شهر خرم آباد با 200 میلیارد تومان به تصویب رسید.

 

وی ادامه داد: همچنین 60 میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه های نیمه تمام استان لرستان، 20 میلیارد تومان هم برای هنرستان بروجرد و  60 میلیارد هم برای تکمیل مصلی ها و مساجد  لرستان تصویب شده است که اعتبار حوزه مساجد و مصلی ها در اختیار شورای سیاست گذ اری استان قرار می گیرد.

 

زودن آثار سیل از چهره شهرستان پلدختر نیازمند حمایت دولت است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده ویژه دولت امروز به شهرستان پلدختر اعزام شده بود، در خصوص این بازدید، افزود: همچنان در شهرستان پلدختر، آثار سیل هولناک 98 مشهود است.

 

وی ادامه داد: به رغم خدمات خوبی که صورت گرفته، سیل خسارت زیادی در منطقه محروم پلدختر برجای گذاشته است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه مردم با مشکلات حادی مواجه هستند،  اذعان داشت: مسیر جاده ای که در سیل از بین رفته در چهار قطعه در دست تکمیل است که نیاز به اعتبار تکمیلی است.

 

وی افزود: نیاز به دیواره های حفاظتی در شهرهای پلدختر و معمولان با توجه به تجربه سیل احساس می شود و نیاز به تمهید بودجه ای دارد.

 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: پروژه پمپاژ واشیان که 100 درصد از بین رفته است، باید تکمیل شود و راه اندازی آن نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی بیان کرد: پالایشگاه نفت خوبی در این شهرستان ایجاد شده که توسعه این پالایشگاه نیازمند حمایت دولت است.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سیل 98 بالغ بر300 هکتار زمین و باغات از بین رفته است که برای اشتغال مردم باید برنامه ریزی شود.

 

کد خبر 1125465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha