اشتغال عمده مساله استان لرستان است

آِیت الله رئیسی با بیان اینکه بیکاری مردم لرستان را رنج می دهد، افزود: رونق اشتغال و نگاه اشتغال محور در صدر مصوبات سفر هیئت دولت به استان لرستان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله « سید ابراهیم رئیسی» دقایقی پیش در جمع خبرنگاران لرستان در خرم آباد، اظهار داشت: مهمترین مساله دولت در لرستان تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

 

وی افزود: از مصوبات سفر هیئت دولت اولویت سنجی برای تکمیل طرح های نیمه تمام است چراکه در استان لرستان 10 ها سال پروژه نیمه تمام داردیم.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه اشتغال مساله محوری لرستان، افزود: تصمیمات دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام، پروژه ها و برنامه های نسبت با اشتغال و رونق تولید است.

 

وی با بیان اینکه کار سد معشوره آغاز می شود، افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه احیاء می شود و این سد می تواند بستر رونق کشاورزی در استان و رونق اشتغال باشد.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه صنایع نیمه تعطیل هم با ایجاد اشتغال ارتباط موثر دارند، افزود: احیای صنایع استان در صدر برنامه های دولت قرار دارد.

 

وی مشکلات صنایع تعطیل و نیمه تعطیل استان لرستان بررسی شده است، خاطرنشان کرد: خصوصی سازی از عامل های تعطیلی و رکود صنایع استان لرستان است.

 

رئیس جمهوربا بیان اینکه بیکاری مردم لرستان را رنج می دهد، افزود: برای ایجاد اشتغال در استان لرستان همه دستگاه ها ماموریت دارند در این حوزه تلاش کنند.

 

وی با اشاره به دیدار با مردم لرستان، افزود: عمده مساله در استان لرستان مساله اشتغال است که حل این مشکل نیازمند نقش آفرینی همه مسئولان است.

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: بحث گردشگری با نگاه اشتغال در لرستان پی گیری می شود، افزود: طبیعت زیبا و شرایط آب، هوا و خاک از استعدادهای استان لرستان که درراستای ایجاد اشتغال و رونق گردشگری باید از این ظرفیت ها بهره برداری شود.

 

رئیس جمهور ادامه داد: مساله اقتصاد گردشگری اولویت دولت در استان لرستان و از مصوبات سفر است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در دولت به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان لرستان و ایجاد و رونق اشتغال در استان هستیم.

 

آیت الله رئیسی افزود: در حوزه مسائل فرهنگی هم نکاتی در استان مطرح شد وبرای آزاد سازی قلعه فلک الافلاک اقداماتی انجام شد و بودجه لازم در نظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه در استان لرستان آب کم نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت آب حلقه مفقود استان لرستان که ساز وکار لازم برای بهره برداری از ظرفیت های  آبی استان اندیشیده می شود.

 

آیت الله رئیسی افزود: دیگر مساله مهم در استان لرستان، مساله راه های ارتباطی بویژه راه های ارتباط ریلی است که برای رفع مشکلات مردم ظرف 10 روز آینده کار راه آهن خرم آباد_ دورود اقدام می شود.

 

رئیس جمهور با اشاره به برنامه دولت در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: کارهای فرهنگی واقتصادی در راستای رفع آسیب ها در نظر گرفته می شود.

 

مساجد در مقابله با آسیب های اجتماعی نقش دارند

 

رئیسی با بیان اینکه مردم لرستان مردم متدینی هستند، افزود: مردم اعتقاد ریشه ای به مسائل ارزشی دارند و مساجد در حوزه توانمند سازی  و فعالیت های فرهنگی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارند.

 

وی بیان کرد: در کنار کار فرهنگی کار اقتصادی ورفع معضل بیکاری مهم ترین گام در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی است و دولت در این سفر برای هر دوحوزه اعتبار مصوب برنامه ارائه داده است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه برای رفع مشکل اشتغال در لرستان، باید دولت حمایت جدی داشته باشد، افزود: مشکلات فرا روی اشتغال استان لرستان با حمایت دولت رفع می شود.

 

کد خبر 1125477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha