استفاده از ظرفیت مساجد و اجرای کارهای فرهنگی گامی اساسی در کمرنگ کردن مسائل کردستان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: استفاده از ظرفیت منور مساجد و انجام کارهای فرهنگی گام موثری در کمرنگ کردن مشکلات و مسائل استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عباس عسکری استاد حوزه و دانشگاه در دوره آموزشی اقشار تاثیرگذار که با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری ادارات استان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به ظرفیت مخاطب، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، تبدیل تهدید به فرصت و تغییر نقطه ضعف به نقطه قوت باید مورد توجه کانون‌های فرهنگی باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه نیاز سنجی مهمترین رسالت کسانی  است که در راس کار فرهنگی هستند، افزود: تا زمانیکه نیاز سنجی دقیق و عمیق نباشد کار فرهنگی پیش نخواهد رفت.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: با توجه به بافت استان کردستان، به عنوان یک استان فرهنگی، تابلو شهرستان سنندج نیز تابلویی قرآنی است چرا که شهر سنندج به دلیل تعدد مساجد به شهر مناره‌ها مشهور است و باید کارهای فرهنگی و قرآنی در این شهر و استان نمود بیشتری داشته باشد.

 

 

حجت‌الاسلام عسکری استفاده از ظرفیت ماموستایان فرهیخته در فعالیت های فرهنگی و دینی را مهم دانست و گفت: کانون‌ها می‌توانند از ظرفبت ماموستاها در فعالیت‌های خود استفاده کنند.

 

 

وی تصریح کرد: بحث مفاهیم قرآنی بسیار گره‌گشا است و نباید نادیده گرفته شود و باید در ترویج مفاهیم قرآنی از فضای مساجد بهره جست.

 

 

حجت‌الاسلام عسکری اضافه کرد: دین اسلام اکمل‌ترین دین و قرآن بهترین کتاب آسمانی است و نباید از این موهبت‌ها غافل بود، بی‌شک از راه تمسک به قرآن، آموزش سبک زندگی اسلامی، استفاده از ظرفیت منور مساجد می‌توان مسائل استان را کمرنگ‌تر کرد.

 

 

در پایان اعضای حاضر در جلسه درباره زمینه فعالیت خود و دغدغدهای فرهنگی خود را توضیح دادند.

 

 

گفتنی است؛ در پایان به همه افراد شرکت کننده در این دوره آموزشی گواهی پایان دوره اهدا خواهد شد.

کد خبر 1125482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha