تحویل ۳۸۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری به مددجویان

عرب نژاد گفت: تا پایان سال جاری ۳۸۰ واحد مسکونی به مددجویان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی تحویل داده خواهد شد.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طرح نهضت تامین مسکن معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی به طور گسترده و جدی از سال ۸۸ آغاز شده است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 88 تاکنون سه هزار و 100 خانوار در استان تحت حمایت این طرح قرار گرفتند، افزود: از این تعداد تعداد 2 هزار و 360 خانوار صاحب منزل شده اند که برای این مهم حدود ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض بهزیستی و دولتی و حدودا ۷۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات کم بهره بانکی اعطا شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۸۰ واحد مسکونی از کمک های بلاعوض، احداث شده که این واحد‌های مسکونی به مرحله واگذاری رسیده است و طبق تعهد بهزیستی استان؛ تا پایان سال جاری نیز این رقم به ۳۸۰ واحد مسکونی افزایش خواهد یافت.

 

عرب نژاد ادامه داد: برای تسهیلات نیز واحد‌های مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و واحد‌های شهری بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی اعطا می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۸۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری از کمک های بلاعوض بهزیستی بهره مند خواهند شد، گفت: سقف کمک بلاعوض بهزیستی برای مسکن خانوارهای تک معلول و سایر مددجویان عادی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و خانوارهای دارای ایتام یک هزار میلیون ریال، خانوارهای دو معلول شهری یک هزار و 400 میلیون ریال و خانوارهای دو معلول روستایی مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال است.

 

 

کد خبر 1125542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha