کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان قرآن اعطا می شود

بحرالعلوم با اشاره به اعطای کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان نخبه گفت: بخشی از کمک هزینه ها به کسانی تعلق ميگيرد که در رشته ترتیل رتبه های کشوری و بین‌المللی کسب کرده اند.

«محمد مهدی بحرالعلوم»، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص اینکه کمک هزینه تحصیل به حافظان و قاریان چطور تعلق می‌گیرد گفت: حافظان و قاریانی که در مسابقات قرآن رتبه هایی را کسب کرده باشند و یا مدارک حفظ و قرائت تخصصی را داشته باشند در صورتی که در دانشگاهی قبول شوند واين دانشگاهها مستلزم شهریه باشند بر اساس مقررات تا یک سقف معین ,هر ترم میتوانند از کمک هزینه برخوردار شوند و باید از دانشگاهی که تحصیل می‌کنند معرفی نامه و تاییدیه گرفته به همراه  مدارک شخصی خود به اداره آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه دهند. این اداره پس از بررسی های لازم اقدام به پرداخت کمک هزینه می کند.

 

بحرالعلوم در مورد اینکه بودجه کمک هزینه ها از کجا تامین میشود بیان کرد: بودجه ی این کمک هزینه ها  دولتی می باشد و سازمان اوقاف آنها را تأمین می‌کند.

 

معاون آموزش مرکز امور قرآن سازمان اوقاف و امور خيريه  در رابطه با اینکه تفاوتی در آیین نامه امسال با سال گذشته وجود دارد گفت: بله در آیین نامه امسال رقمها به صورت طبیعی درصدی بالا رفته‌اند وتفاوت ديگر اينکه  گرفتن کمک هزینه ها سهل و آسان گشته است.

وی تصریح کرد :فرق بزرگ ديگراين است که برخلاف سالهاي گذشته  بخشی از این کمک هزینه ها  علاوه بر حافظان و قاريان به کسانی که در رشته ترتیل نيز رتبه های کشوری و بين المللی کسب کرده ند نيز تعلق مي گيرد.

 

معاون آموزشی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص اینکه قاریان و حافظان در کدام دانشگاه ها می توانند شرکت داشته باشند تشریح کرد: در تمام دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت علوم باشند می توانند شرکت کنند.

 

بنابراین گزارش متن آیین نامه به شرح ذیل است.

آیین نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاريان در سال 1400

 

به اطلاع می‌رساند با عنایت به مصوب جلسه 116 مورخ 17/05/1400 مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و انجام اصلاحات مربوط به آیین نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاريان در سال 1400؛ جهت بهره مندی مشمولین محترم از مفاد این آیین نامه مشروط به تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، موارد زیر اعلام می گردد:

1)آیین نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاريان در سال 1400  دانلود آئین نامه

2) مدارک لازم جهت دریافت کمک هزینه در هر ترم:

2-1) ارائه گواهی اشتغال به تحصیل

2-2) تکمیل و ارائه فرم اعلام شماره حساب و عدم استفاده از تسهیلات مشابه طرح  دانلود فرم

2-4) صورتحساب مالی دانشجو همراه با امضا و مهر امور مالی دانشگاه

2-5) کپی شناسنامه (صفحه اول، صفحه آخر در صورت وجود توضیحات)

2-6) کپی کارت شناسایی ملی

2-7)کپی گواهی معتبر قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ و مدرسی قرآن کریم بر اساس آیین نامه طرح کمک هزینه تحصیلی(متناسب با ردیف های 1 تا 5 جدول ماده 1 آیین نامه)

2-3) ارائه گواهی اشتغال به تحصیل(با مهر و امضا از سوی دانشگاه/دانشکده) مطابق بند 9 از ماده یک آئین نامه ویژه افرادی که در دوره روزانه و در دانشگاه های دولتی تحصیل می نمایند و متقاضی دریافت کمک هزینه تحصیلی می باشند.

نکات مهم:

1) مشمولینی که برای اولین بار از مزایای طرح بهره مند می‌گردند ضروری است گواهی ایشان در دفتر اسناد رسمی کپی برابر اصل شود.

2) مشمولینی که پیشتر، از کمک هزینه تحصیلی ردیف 3 و 4 ماده 1 آیین نامه استفاده نموده و موفق به اخذ مدارک یکی از ردیف های 1تا 3 شده و درخواست بهره مندی از مزایای آن را دارند می‌بایست گواهی جدید ایشان در دفتر اسناد رسمی کپی برابر اصل شود.

3) شماره حساب اعلامی(مطابق فرم) می بایست به نام شخص دانشجوی دریافت کننده کمک هزینه و مربوط به بانک ملی ایران باشد.

4) مدارک و مستندات می‌بایست در اول هر نیم سال تحصیلی به آدرس زیر ارسال گردد:

تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز امور قرآنی (مربوط به بخش کمک هزینه تحصیلی)، صندوق پستی: 1134834681

5) درصورت لزوم میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت 12 الی 14:30 با شماره تماس 02164872703 تماس حاصل نمایید.

6) برای اطلاع رسانی بیشتر و پیگیری امور مربوط به این طرح، گروه ارتباطی شبکه اجتماعی بله به نشانی ble.ir/join/OWUzMWY5NW معرفی می شود.

 

 

 

کد خبر 1125608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha