ارائه توانمندی بچه های مسجد و ساماندهی فعالیت کانون ها دستاورد رویداد ملی فهما است

ناهیدی فرد با بيان اينکه رويداد ملي فهما منجر به جريان‌سازي فرهنگي می شود،گفت: اين رويداد استعدادهاي مسجدي را شکوفا و باعث ایجاد عدالت ارتباطی و شبکه سازی شد.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سطح کانون های مساجد با شعار «به توان مردم»، در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: رویداد ملی فهما یکی از اقدامات ارزشمند در راستای کشف استعداد های نهفته در کانون های مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی هنری دینی و قرآنی است.


 
مدیر ستاد فهما استان همدان با بیان اینکه اجرای این رویداد در قالب 3 شبستان و 12 رواق با بیش از 40 عنوان برنامه به خوبی محور فعالیت های کانون های مساجد را مشخص کرده است، افزود : رقابتی شدن این طرح بین کانون های مساجد سراسر کشور منجر به تحرک و پویایی بیش از بیش کانون ها جهت حضور فعال آنها در عرصه رقابتی این رویداد با استفاده از توان و ظرفیت عمومی  در دل مساجد شده است.


 
وی تصریح کرد: از روز های آغازین اجرای  این طرح  مجموعه همکاران ستاد استان نیز به صورت شبانه روزی در راستای ارائه آموزش های لازم به مدیران و رابطین کانون ها در قالب حضور فیزیکی و مجازی در سطح استان در تلاش هستند تا شاهد  حضور موثر کانون های استان در این رقابت ملی باشیم.


وی افزود: فهما فرصتی ایجاد مي کند که کانون های فرهنگی هنری امکانات و ظرفیت ها و استعدادها را به اشتراک بگذارند و بتوانند در سایه این اشتراک و همکاری و همدلی اثرگذاری کار خود را بالاتر ببرند.

 

 ناهیدی فرد در ادامه اظهار داشت: رویداد فهما در دو بخش عدالت ارتباطی و شبکه سازی  در جهت شناسای نخبگان و کشف استعدادهای جوانان مسجدی نقش آفرینی است چرا که سامانه فهما باعث شده کانون های روستایی و دور افتاده نیز بتوانند فعالیت های خود را ثبت و در این زمینه با سایر کانون های شهری در کشور رقابت کنند.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: در این دو دوره که رویداد فهما را برگزار کردیم با کانون ها و مجموعه هایی آشنا شدیم که تاکنون هیچ گاه فرصت دیده شدن آن ها به نوعی در سطح ستاد فراهم نبود. در قالب این رویداد، کانون های روستایی با قدرت توانستند با کانون های شهری رقابت کنند و حتی رتبه های خوبی هم کسب کنند.

 

 
ناهیدی با اشاره به اینکه پایان آذر ماه آخرین فرصت کانون ها جهت شرکت در این طرح ملی اعلام شده است از مدیران کانون های استان خواست تا هر چه سریعتر در فرصت باقیمانده با مراجعه به سامانه بچه های مسجد نسبت  به ثبت برنامه ها و فعالیت های خود اقدام نمایند.

 


 

 

 

کد خبر 1125611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha